crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 655344

Zbornik radova

Autori: Jurčec, Lana
Naslov: Pristupi učenju, ciljne orijentacije i uspjeh studenata.
( Approaches to studying, goal orientations and academic achievement )
Izvornik: Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima : knjiga sažetaka / Kolesarić, Vladimir (ur.). - Osijek : Društvo psihologa Osijek , 2011. (ISBN: 978-953-95216-1-3).
Skup: 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 12.-15.10.2011.
Ključne riječi: psihologija; obrazovanje; motivacija studenata
( psychology; education; student motivation )
Sažetak:
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati odnos pristupa učenju, ciljnih orijentacija i akademskog uspjeha studenata, utvrditi u kojoj mjeri pristupi učenju i ciljne orijentacije pridonose akademskom uspjehu studenata te utvrditi razlike u akademskom uspjehu studenata s obzirom na njihove dominantne pristupe učenju i ciljne orijentacije na učenje. U istraživanju je sudjelovalo 119 studenata druge godine Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Sudionici su ispunjavali Upitnik pristupa i vještina učenja za studente (ASSIST ; Tait, Entwistle i McCune, 2001), Upitnik ciljnih orijentacija (CSRL ; Niemivirta, 1996.) te naveli dotadašnji prosjek ocjena na fakultetu. Rezultati su pokazali da je dubinski pristup značajno pozitivno povezan s orijentacijom na učenje, a negativno s orijentacijom na izbjegavanje truda ; strategijski pristup značajno pozitivno povezan s orijentacijom na učenje i orijentacijom na izvedbu, a negativno s orijentacijom na izbjegavanje truda ; te površinski pristup značajno povezan s orijentacijom na izvedbu i orijentacijom na izbjegavanje truda, te negativno s orijentacijom na učenje. Viši prosjek ocjena pokazao se povezanim s višim dubinskim i strategijskim pristupom, nižim površinskim pristupom, te većom orijentacijom na izvedbu i manjom orijentacijom na izbjegavanje truda. Hijerarhijskom regresijskom analizom u dva koraka utvrđeno je da se pristupima učenju i ciljnim orijentacijama može predvidjeti 37% varijance akademskog uspjeha, a kao značajni prediktori pokazali su se strategijski i površinski pristup te orijentiranost na izvedbu. Studenti koji pristupaju studiranju više strategijski, manje površinski te s većom usmjerenošću na izvedbu, ujedno imaju i veći prosjek ocjena. Klaster analizom nastojalo se klasificirati studente na temelju njihovog pristupa učenju i ciljnim orijentacijama te su identificirana tri tipa studenata: 1) studenti s dubinskim i strategijskim pristupom usmjereni na učenje ; 2) studenti s površinskim pristupom usmjereni na izbjegavanje truda ; 3) studenti s površinskim i strategijskim pristupom usmjereni na izvedbu. Prvi tip studenata ima najviši prosjek ocjena, zatim treći tip, a najniži prosjek imaju studenti drugog tipa. Post hoc testom analize varijance utvrđena je statistički značajna razlika samo između prvog i drugog tipa studenata. Suprotno očekivanom, u ovom istraživanju niti dubinski pristup učenju, a ni orijentiranost na učenje nisu se pokazali značajnima u predviđanju akademskog uspjeha. Također se po uspjehu studenti s dubinsko-strategijskim pristupom i orijentacijom na učenje značajno ne razlikuju od studenata sa površinsko-strategijskim pristupom i orijentacijom na izvedbu. Ako je cilj poučavanja poticati studente na dubinsko razumijevanje sadržaja potrebnih za njihov profesionalni i osobni razvoj, nameće se pitanje ocjenjujemo li razumijevanje i ispitujemo li ga uopće? Ili je studiranje „akademska igra“ u kojoj visoke rezultate postižu oni koji se najbolje prilagode zahtjevima profesora, a ne sadržaja i kojima je glavna motivacija za učenje ocjena?
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Lana Jurčec (lana.jurcec@ufzg.hr), 18. Stu. 2013. u 19:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4