Konstrukcija upitnika usamljenosti za predškolsku djecu te skale procjene dječje usamljenosti za njihove odgojiteljice (CROSBI ID 602661)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Konstrukcija upitnika usamljenosti za predškolsku djecu te skale procjene dječje usamljenosti za njihove odgojiteljice
Usamljenost je razmjerno rijetko istraživana tema kod predškolske djece, prvenstveno jer je riječ o dobnim skupinama kod kojih je teško primijeniti upitnike osnovane na samoprocjeni, dok manifestacije usamljenosti nerijetko interferiraju s drugim karakteristikama djece i tipom njihova temperamenta. Glavni cilj ovog istraživanja bio je konstruirati upitnik usamljenosti za djecu predškolske dobi te skalu procjene usamljenosti pomoću koje bi odgojitelji predškolske djece mogli dijagnosticirati ovu karakteristiku kod djece. Ispitana su tri namjerna uzorka djece (174 dječaka i 206 djevojčica) dobi 5, 560, 81 godina, iz Splita (200), Ivanić Grada (128) i Našica (51). Korištene su preliminarne verzije Skale usamljenosti za predškolsku djecu (SUPD) i Skale procjene usamljenosti kod predškolske djece (SPUPD). Rezultati su pokazali da su konstruirana dva mjerna instrumenta s relativno dobrim metrijskim karakteristikama. Jednokomponentna solucija SUPD tumači ukupno 35, 61 % ukupne varijance sa srednje visokom pouzdanošću tipa interne konzistencije (= 0, 72), dok jednokomponentna solucija SZUPD tumači 49, 15 % ukupne varijance s visokom pouzdanošću tipa interne konzistencije (= 0, 87). Međutim, povezanost između ukupnih rezultata u ova dva mjerna instrumenta je niska i pozitivna (= 0, 30**). Nadalje, prema samoprocjenama usamljenosti, nema spolnih razlika u usamljenosti djece, dok su prema procjenama odgojiteljica dječaci usamljeniji od djevojčica. Ne postoje razlike u usamljenosti između dobnih skupina djece, ni po procjenama odgojiteljica ni po dječjim samoprocjenama. Istraživanje daje potvrdu vrijednosti aktualnog i smjernice za poboljšanje kvalitete instrumentarija za mjerenje usamljenosti predškolske djece te generira dodatnu potrebu opreza u generalizacijama nalaza istraživanja u ovom području.
dijagnostika; generalizacija; konstrukcija; pouzdanost
nije evidentirano
engleski
Construction of the loneliness questionnaire for preschool children and the scale of loneliness assessment for children's teachers
nije evidentirano
diagnostics; generalization; construction; reliability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-32.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-2-5
Podaci o skupu
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
01.01.2013-01.01.2013
Zagreb, Hrvatska