Pregled bibliografske jedinice broj: 655995

Autori: Matešić, Krunoslav
Naslov: Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja - Vodič kroz psihološke krizne intervencije u zajednici
( Psychological first aid following crisis events - Guide through psychological crisis intervention in the community )
Izvornik: Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2013. 233-233 (ISBN: 978-953-55079-2-5).
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06-09.11.2013.
Ključne riječi: n/a
( n/a )
Knjiga Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja - Vodič kroz psihološke krizne intervencije u zajednici prva je knjiga ove vrste kod nas koja se temeljito bavi provedbom psiholoških kriznih intervencija u zajednici. U knjizi je opisano kako izgleda psihološka krizna intervencija i to od trenutka kad se netko javi/kad se sazna da se dogodio krizni događaj koji je pogodio neku zajednicu (npr. školu, dječji vrtić, dječji dom, centar za socijalnu skrb, banku, itd.) do trenutka kad se o obavljenom poslu piše izvještaj. Ovakav priručnik može biti koristan studentima u području pomagačkih struka (psiholozi, socijalni radnici, pedagozi i stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskih struka) koji žele (na)učiti o tom specifičnom području traumatske psihologije, ali i diplomiranim stručnjacima spomenutih zanimanja s vrlo kratkim, ali i duljim radnim stažem, koji na svom radnom mjestu osjećaju potrebu za pružanjem podrške ljudima u krizi, ali nemaju nikakvo iskustvo u provedbi psiholoških kriznih intervencija. Treća skupina čitatelja kojima ova knjiga može pomoći jesu stručnjaci pomagačkih zanimanja koji su na neki način educirani u ovom specifičnom području, ali u njemu imaju vrlo malo praktičnog iskustva, te stručnjaci koji su već veterani u provedbi psiholoških kriznih intervencija, ali ih je obavljanje tog posla naučilo da učenja nikad dosta, jer je svaka krizna intervencija izazov svoje vrste. Knjiga može biti korisna i svim zainteresiranim laicima, npr. ljudima koji su članovi neke zajednice u krizi ili se nalaze na njezinu čelu, zato što će u njoj pronaći odgovore na pitanja o tome što je to psihološka krizna intervencija, kako si i s kim provodi, koliko traje, kakve zahtjeve postavlja pred pojedince i zajednice u krizi, itd. U prvom dijelu knjige opisana je povijest provedbe kriznih intervencija u Hrvatskoj. U drugom dijelu je ukratko opisan krizni događaj i kriza kao psihičko stanje, načela u pokretanju i provedbi kriznih intervencija, te značajke te specifične vrste stručne psihološke podrške ljudima u krizi. U trećem dijelu knjige je iscrpan opis procesa krizne intervencije u užem smislu, a u četvrtom dijelu opis dugoročnih poslova koji su sastavni dio kriznih intervencija u širem smislu. U petom dijelu knjige nalaze se općenite i specifične teškoće na koje nailazimo u kriznim intervencijama, a u Epilogu su pisani uradci jednog srednjoškolca i nastavnice srednje škole nastali nakon kriznog događaja provodom kojeg se provodila krizna intervencija.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Stručni
Upisao u CROSBI: Krunoslav Matešić (kmatesic@ffzg.hr), 20. Stu. 2013. u 11:12 sati