Pregled bibliografske jedinice broj: 657933

Autori: Maslić Seršić, Darja; Tomas, Jasmina; Lučanin, Nina; Lučić, Lana; Ralić, Lea, Ružojčić, Mitja
Naslov: Zapošljivost kao individualna osobina: od koncepta do intervencije
( Defining Dispositional Employability in Croatian Society: Research and Workshop )
Izvornik: Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Šušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2013. 71-71 (ISBN: 978-953-55079-2-5).
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06-09.11.2013.
Ključne riječi: dispozicijska zapošljivost ; nesigurnost posla ; radna dobrobit ; subjektivna dobrobit
( dispositional employability ; job insecurity ; work well-being ; subjective well-being )
Bit će predstavljeni rezultati međunarodnog istraživačkog projekta pod naslovom Defining Dispositional Employability in Croatian Society koji je nastao u suradnji Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Odsjeka za psihologiju, Državnog Sveučilišta u Coloradu (SAD). Pokrovitelji projekta su Vlada SAD-a i Ministarstvo rada i mirovinskog sustava RH. Ciljevi projekta bili su: (1) utvrditi ponašanja, stavove i osobine ljudi koje, bez obzira na formalno obrazovanje i druge demografske značajke, utječu na uspješno zapošljavanje ostvareno kroz radnu fleksibilnost i mobilnost, skraćuju razdoblja nezaposlenosti i potiču samostalno upravljanje karijerom ; (2) istražiti individualnu zapošljivost radnih ljudi različitih demografskih i radnih karakteristika ; (3) razviti instrument za mjerenje dispozicijske zapošljivosti definirane kao višedimenzionalni konstrukt poželjnog stanja radne motivacije. Projekt je obuhvaćao kvalitativne i kvantitativne studije radne motivacije osoba različitih demografskih i radnih karakteristika te empirijsku validaciju konstrukta zapošljivosti u hrvatskoj kulturi. Rezultati se temelje na kvalitativnim podacima prikupljenima metodom fokusnih grupa te kvantitativnim istraživanjima provedenima na preko 1200 zaposlenika različitih demografskih i radnih karakteristika. Utvrđeni su stavovi prema radu i radna ponašanja koja opisuju zapošljivost na individualnoj razini. To su zaokupljenost radom, radna samoefikasnost i proaktivnost, otvorenost prema promjenama u poslu, radna otpornost i socijalni kapital. Predstavljanje projekta će obuhvaćati prezentaciju prikupljenih rezultata i konstruiranog instrument te raspravu o praktičnim implikacijama dobivenih nalaza i smjernicama daljnje suradnje u ovom području. Na predstavljanje projekta bit će pozvani predstavnici Ministarstva rada i mirovinskog sustava i Veleposlanstva SAD-a u Zagrebu. Novokonstruirani instrument i pripadajući validacijski podaci bit će ponuđeni na besplatno korištenje članovima Sekcije za Organizacijsku psihologiju HPD-a.
Upisao u CROSBI: Jasmina Tomas (jtomas@ffzg.hr), 25. Stu. 2013. u 13:47 sati