crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 658769

Zbornik radova

Autori: Petrak, Olivera; Bartolac, Andreja
Naslov: Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata
( Teachers' perception of academic integrity of students )
Izvornik: Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2013. 191-191 (ISBN: 978-953-55079-2-5).
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06.-09.11.2013.
Ključne riječi: akademska čestitost; varanje; studenti; nastavnici
( academic honesty; cheating; students; teachers )
Sažetak:
Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima. Istraživanja u Hrvatskoj pomalo prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu, no izostaju istraživanja koja se bave percepcijom i stavovima nastavnika u svezi različitih oblika nepoštenog akademskog ponašanja studenata. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri nastavnici primjećuju različite oblike nepoštenog ponašanja studenata u akademskim situacijama, koliko su im navedena ponašanja (ne)prihvatljiva, te čija je odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 57 nastavnika sa zdravstvenih veleučilišnih studija u Zagrebu, od čega je 59% žena, a 41% muškaraca. Nastavnici najčešće zamjećuju da se studenti raspituju za pitanja na ispitu na koji još nisu izašli, što smartraju prihvatljivim ponašanjem. Međutim, često primjećuju kako studenti prepisuju od drugih studenata za vrijeme ispita, kao i da dopuštaju drugima da prepisuju od njih, što većini nastavnika nije prihvatljivo. Vrlo rijetko se događa da nastavnici uoče studentovo krivotvorenje ocjene, izlazak umjesto drugog studenta na ispit, slanje ili primanje odgovora na ispitu mobitelom ili polaganje ispita „preko veze“. Za 22, od ukupno 26 navedenih ponašanja opisanih u česticama, nastavnici većinom smatraju da su u potpunosti neprihvatljiva. Najprihvatljivija su im ponašanja: raspitivanje o pitanjima na ispitu na koji student još nije izašao, neprijavljivanje varanja od strane drugih studenata, te zajedničko rješavanje individualno zadane domaće zadaće. Po pitanju odgovornosti za nepošteno ponašanje nastavnici u najvećoj mjeri smatraju da su oni sami odgovorni za suzbijanje istog (98.3%), dok u nešto manjoj mjeri delegiraju tu odgovornost na studente, odnosno obrazovnu ustanovu. Utvrđene su i spolne i dobne razlike za manji broj čestica, kao i značajna interakcija dobi i spola, ali zbog obilježja uzorka te je nalaze potrebno interpretirati s oprezom.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Andreja Bartolac (andreja.bartolac@zvu.hr), 28. Stu. 2013. u 11:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4