Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca (CROSBI ID 198486)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Roviš, Darko ; Bezinović, Petar Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca // Sociologija i prostor, 49 (2011), 2; 185-208. doi: 10.5673/sip.49.2.4

Podaci o odgovornosti

Roviš, Darko ; Bezinović, Petar

hrvatski

Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca

Vezanost za školu (School bonding) se može razmatrati kroz različite oblike odnosa učenika sa školom, nastavnicima, vrijednostima i normama koje škola promiče. Kao takva ona je snažan zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja kojima se krše socijalne norme koje sama škola promiče. Cilj istraživanja bio je provjeriti mjere privrženosti školi i predanosti izvršavanju školskih obveza kao dviju temeljnih dimenzija konstrukta vezanosti za školu. U tu su svrhu pripremljene odgovarajuće mjerne ljestvice u skladu s konceptualizacijom Maddox i Prinz (2003). Podaci za analizu su prikupljeni na uzorku od 1.927 adolescenata, učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Dvodimenzionalnost konstrukta je potvrđena faktorskom analizom. Koeficijent pouzdanost (Cronbach alfa) ljestvice Privrženosti školi od 10 tvrdnji iznosi 0, 87, dok pouzdanost ljestvice Predanosti izvršavanju školskih obveza od sedam tvrdnji iznosi 0, 86. Njihova konceptualna različitost potvrđena je usporedivim regresijskim analizama s nizom prediktorskih varijabli kojima se ispitao odnos učenika prema školi. Ljestvice su provjerene i s obzirom na školski uspjeh, spol i tip škole koju učenici pohađaju. Učenici koji ostvaruju bolji školski uspjeh iskazuju višu razinu privrženosti i predanosti, dok se učenici različitih tipova škola značajnije ne razlikuju po svojoj privrženosti školi, ali se značajno razlikuju po predanosti izvršavanja školskih obveza. Djevojke općenito i učenici gimnazijskih programa iskazuju višu razinu predanosti izvršavanju školskih obveza od učenika strukovnih škola. Provedene analize potvrđuju valjanost razvijenih mjernih ljestvica i njihovu upotrebljivost za dalje istraživanja konstrukta vezanosti za školu na hrvatskom govornom području.

vezanost za školu ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obveza.

nije evidentirano

engleski

School bonding - an analysis of attachment to school and commitment to schooling in high school students

nije evidentirano

School bonding ; Attachment to school ; School commitment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (2)

2011.

185-208

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.49.2.4

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost