crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 659769

Zbornik radova

Autori: Barada, Valerija; Primorac, Jaka
Naslov: Neplaćeni, potplaćeni i samoizrabljujući rad kao izbor i kao nužnost: primjer žena u kreativnim industrijama
( Unpaid, under-paid and self-exploiting labour as a choice and a necessity: Example of women in creative industries )
Izvornik: Mlade žene i rodna ravnopravnost u post-jugoslavenskim društvima: Istraživanja, prakse i politike / Adamović, Mirjana ; Gvozdanović, Anja ; Maskalan, Ana ; Potočnik, Dunja (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu/Institute for Social Research in Zagreb , 2013. 30-31 (ISBN: 978-953-6218-54-7).
Skup: Mlade žene i rodna ravnopravnost u post-jugoslavenskim društvima: Istraživanja, prakse i politike
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 26-27.11.2013.
Ključne riječi: žene; kreativne industrije; rad; profesija; rani stadij karijere; nejednakost; tržište rada; samoeksploatacija
( women; creative industries; labor; profession; early career; inequality; labor market; self-exploitation )
Sažetak:
Posebnosti rada i zapošljavanja u kreativnim industrijama utemeljene su na komunikaciji iskustava kroz simboličku proizvodnju (Hesmondhalgh i Baker, 2011). Proturječje između kreativnosti i tržišne orijentacije upisano je kako u oblik produktivnosti, tako i u organizacijski kontekst kreativnih industrija. Oblik kreativnog rada i zapošljavanja je po definiciji atipičan i nestandardan (Edgell, 2006), s elementima neplaćenog rada i podzapošljavanja, te uz dugoročna vremenska i financijska ulaganja u razne vještine i znanja. Ovi oblici rada, uz reprodukciju već prisutnih i nekih novonastalih klasnih i rodnih nejednakosti (Hesmondhalgh, 2002), koče održivost i trajnost kreativnih karijera, osobito za žene (McRobbie, 2002). U ovom se radu analiziraju karijere mladih žena u kreativnim industrijama na temelju istraživanja provedenog 2008. u Jugoistočnoj Europi i 2010. - 2011. i 2013. u Hrvatskoj, korištenjem koncepta stručnog projekta (Witz, 1992). Rezultati pokazuju prekomjernu prisutnost neplaćenog, potplaćenog i samoizrabljujućeg rada, što kreativne radnice definiraju različito s obzirom na fazu u razvoju njihove karijere. Na početku karijere, ta vrsta rada smatra se izborom, budući da kreativne radnice određuju važnijima stjecanje posla i radnog iskustva. S razvojem karijere, neplaćeni, potplaćeni i samoizrabljujući rad postaje sve prisutniji te se promatra kao nužnost. Nakon nekoliko godina intenzivnog rada, kreativne radnice osjećaju posljedice na kvalitetu života što rezultira nezadovoljstvom izborom karijere. To se nezadovoljstvo dalje ogleda u planovima za promjenu ili napuštanje profesije u potpunosti, što potvrđuje koliko je problematična održivost ženskih karijera u kreativnim industrijama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 269-0762385-2380, 017-0171685-0806
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija
Puni text rada: 659769.Mlade_zene_i_rodravupjd.pdf (tekst priložen 2. Pro. 2013. u 15:18 sati)
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/images/stories/publikacije/Mlade_zene_i_rodravupjd.pdf/
Upisao u CROSBI: Jaka Primorac (jaka@irmo.hr), 2. Pro. 2013. u 15:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4