crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 661045

Časopis

Autori: Takšić, Vladimir; Bradić, Sanja; Žauhar, Valnea
Naslov: Prikaz metoda za procjenu kroskulturalne ekvivalentnosti na primjeru Upitnika emocionalne kompetentnosti
( Overview of Some Cross-Cultural Equivalence Procedures Performed on The Emotional Skills and Competences Questionnaire )
Izvornik: Primenjena psihologija (1821-0147) 6 (2013), 2; 101-120
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: kroskulturalna psihologija; Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK); eta-koeficijent; konfirmatiorna faktorska analiza
( cross-cultural psychology; The Emotional Skills and Competences Questionnaire (ESCQ); eta-coefficient; confirmatory factor analysis )
Sažetak:
U radu su prikazane neke od najčešće korištenih statističkih tehnika provjere kroskulturalnih razlika i sličnosti, odnosno ekvivalentnosti mjernih instrumenata. Uzorak je činilo 4327 studenta (3045 ženskog i 1282 muškog spola) iz 11 zemalja s četiri kontinenta: Hrvatske, Finske, Švedske, Slovenije, Španjolske, Srbije, Japana, Kine, Indije, Argentine i Sjedinjenih Američkih Država. Kao mjera emocionalne inteligencije kroz samoprocjenu korišten je Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) konstruiran po modelu Mayera i Saloveya, a sadrži tri subskale koje procjenjuju sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, izražavanja i imenovanja emocija te upravljanje emocijama. Tako je eksploratornom faktorskom analizom potvrđena trodimenzionalnost Upitnika, pri čemu je opstojnost dvaju faktora (uočavanje i razumijevanje, kao i izražavanje i imenovanje emocija) neupitna kroz različite provjere, dok je dimenzija upravljanja i regulacije emocija pokazala značajne varijacije u nekima od kultura. Najsnažniji efekt kulturalnog konteksta (eta-koeficijent) se pojavio kao posljedica specifičnosti odgovora u uzorku japanskih studenata, jer se oni značajno razlikuju u prosječnim vrijednostima od „ostatka Svijeta“, kao i po faktorskoj strukturi koja je provjerena koeficijentima kongruencije i različitim indeksima slaganja (AGFI, CFI, NNFI) i pogreške (RMSSR) u konfirmatornoj faktorskoj analizi. U rezultatima studenata deset ostalih zemalja pokazala se puno veća sličnost, negoli razlika u različitim statističkim pokazateljima.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 661045.Taki_auhar_Bradi.pdf (tekst priložen 5. Pro. 2013. u 12:00 sati)
URL Internet adrese: http://primenjena.psihologija.edu.rs/clanci/20132101.pdf
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Prikaz metoda za procjenu kroskulturalne ekvivalentnosti na primjeru Upitnika emocionalne kompetentnosti
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 5. Pro. 2013. u 12:00 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4