crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 661829

Zbornik radova

Autori: Jakopec, Ana; Sušanj, Zoran
Naslov: Efekti (ne)usklađenosti organizacijske pravednosti i pravednosti rukovoditelja
( Effects of mis-alignment of organizational and supervisory justice )
Izvornik: Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2013. 137-137 (ISBN: 978-953-55079-2-5).
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06-09.11.2013.
Ključne riječi: organizacijska pravednost; pravednost rukovoditelja; distributivna pravednost; proceduralna pravednost; interakcijska pravednost
( organizational justice; supervisory justice; distributive justice; procedural justice; interactional justice )
Sažetak:
Osnovni je cilj ovoga rada provjeriti efekte (ne)usklađenosti percepcije organizacijske pravednosti i pravednosti rukovoditelja na različite ishode: zadovoljstvo poslom, povjerenje u rukovodstvo te na procjenu zaposlenika o ispunjenju psihološkog ugovora. Podaci su prikupljeni na većem prigodnom uzorku zaposlenika organizacija različitih djelatnosti. Obrađeni su polinomnom regresijom i metodom odzivne površine. Ovakva analiza podataka omogućuje simultanu procjenu pojedinačnih i zajedničkih efekata percepcija pravednosti različitih izvora na pojedine ishode. Pretpostavlja se da će predikcija ishoda (bilo u pozitivnom ili u negativnom smjeru) biti najizraženija kada su percepcije pravednosti različitih izvora usklađene (dosljedno pravedne ili dosljedno nepravedne). Rezultati bez iznimke potvrđuju da su pozitivni efekti sve tri dimenzije pravednosti (distributivne, proceduralne i interakcijske) na sva tri mjerena ishoda (zadovoljstvo, povjerenje i ispunjenje očekivanja) najizraženiji u situaciji kad zaposlenici percipiraju i rukovoditelja i organizaciju pravednima, odnosno kad su oba izvora pravednosti usklađena. Međutim, suprotno očekivanjima, pokazalo se da negativni efekti u pravilu nisu najizraženiji u situaciji kada zaposlenici oba izvora doživljavaju nepravednima, već kada ih doživljavaju neusklađenima. Drugim riječima, kada procjenjuju da su dosljedno nepravedno tretirani, zaposlenici ponekad imaju manje negativne stavove prema radu i organizaciji, pokazuju veće povjerenje u rukovodstvo i ispunjenje psihološkog ugovora u odnosu na situaciju u kojoj smatraju da su pravedno tretirani od strane jednog izvora, a istovremeno nepravedno tretirani od strane drugog. Raspravlja se o značenju dobivenih rezultata za povećanje sukladnosti organizacijskih sustava i postupaka rukovoditelja pri procjenjivanju radne uspješnosti, nagrađivanju, osposobljavanju, napredovanju, informiranju i razvoju zaposlenika te općenito o ulozi i odgovornosti rukovoditelja u procesima upravljanja ljudskim resursima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zoran Sušanj (zsusanj@ffri.hr), 7. Pro. 2013. u 14:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4