crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 661978

Zbornik radova

Autori: Japundžić, Ana; Konjić, Kristina; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Naslov: Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima
Izvornik: 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radovaZagreb : Institut za društvena istraživanja , 2012. 32-33.
Skup: Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 25.-26.10.2012.
Ključne riječi: razredna klima ; skala ; strukturirane iskustvene radionice ; inkluzivni razredi
Sažetak:
Razred je složen sustav unutar društvene zajednice sa značajnim doprinosom razvoju djece s obzirom na vrijeme koje dijete provede u toj okolini. Djeca svoje socijalne vještine u najvećoj mjeri razvijaju u društvu vršnjaka, a upravo te vještine značajan su prediktor uspjeha u životu. Većina razreda danas imaju obilježja inkluzivnih razreda i time je posebno važan razvoj socijalnih vještina djece i stvaranje pozitivne razredne klime. Učinkovit razvoj socijalnih vještina u razrednim okruženjima postiže se provođenjem strukturiranih iskustvenih radionica. Kako bi se znanstveno evaluirala njihova učinkovitost konstruirane su dvije skale. Cilj ovog rad bio je ispitati metrijske karakteristike konstruiranih skala koje ispituju određene aspekte razredne klime, a koristit će se u evaluaciji učinkovitosti programa provođenja strukturiranih iskustvenih radionica. Uzorak ispitanika čine 62 učenika prvih i drugih razreda osnovne škole. Nakon provjere faktorske strukture i pouzdanosti utvrđeno je da Skala emocionalnih doživljaja u razredu nema zadovoljavajućuje metrijske karakteristike i može se koristiti na deskriptivnoj razini. Na Skali ponašanja u razredu dobivena su dva faktora: Faktor socijalno poželjnog ponašanja i Faktor negativnih socijalnih interakcija. Korespondentne skale imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Faktor socijalno poželjnog ponašanja opisan je ponašanjima učenika koji slijede razredna/društvena pravila kao što su pristojno ponašanje, čekanje u redu, slušanje učiteljice i pomaganje drugima (alfa=0, 763). Faktor negativnih socijalnih interakcija opisuje ruganje učenika, tuču, loše govorenje o drugima, izbacivanje iz igre i „praviti se važnima“ (alfa=0, 896). Faktori su u statistički značajnoj negativnoj korelaciji. Ukupan rezultat djeteta na ovoj skali njegova je percepcija razredne klime opisana njegovim doživljajem ponašanja suučenika. Ovo istraživanje predstavlja prvi korak u izradi instrumenta za evaluaciju programa strukturiranih iskustvenih radionica koji učitelji mogu provoditi na satovima razredne zajednice kako bi stvorili i održali pozitivnu razrednu klimu te razvili socijalne vještine djece u razredu. Treba istaknuti da navedeno postaje još značajnije u inkluzivnim razredima jer se djeca s teškoćama „spontano marginaliziraju“ ukoliko učitelji ne potiču njihove socijalne interakcije s vršnjacima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Darko Lončarić (darko@ufri.hr), 7. Pro. 2013. u 23:30 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4