Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Psychometric properties of the scale of classroom climate in inclusive classes (CROSBI ID 603955)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Japundžić, Ana ; Konjić, Kristina ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko Psychometric properties of the scale of classroom climate in inclusive classes // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 32-33

Podaci o odgovornosti

Japundžić, Ana ; Konjić, Kristina ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko

engleski

Psychometric properties of the scale of classroom climate in inclusive classes

Razred je složen sustav unutar društvene zajednice sa značajnim doprinosom razvoju djece s obzirom na vrijeme koje dijete provede u toj okolini. Djeca svoje socijalne vještine u najvećoj mjeri razvijaju u društvu vršnjaka, a upravo te vještine značajan su prediktor uspjeha u životu. Većina razreda danas imaju obilježja inkluzivnih razreda i time je posebno važan razvoj socijalnih vještina djece i stvaranje pozitivne razredne klime. Učinkovit razvoj socijalnih vještina u razrednim okruženjima postiže se provođenjem strukturiranih iskustvenih radionica. Kako bi se znanstveno evaluirala njihova učinkovitost konstruirane su dvije skale. Cilj ovog rad bio je ispitati metrijske karakteristike konstruiranih skala koje ispituju određene aspekte razredne klime, a koristit će se u evaluaciji učinkovitosti programa provođenja strukturiranih iskustvenih radionica. Uzorak ispitanika čine 62 učenika prvih i drugih razreda osnovne škole. Nakon provjere faktorske strukture i pouzdanosti utvrđeno je da Skala emocionalnih doživljaja u razredu nema zadovoljavajućuje metrijske karakteristike i može se koristiti na deskriptivnoj razini. Na Skali ponašanja u razredu dobivena su dva faktora: Faktor socijalno poželjnog ponašanja i Faktor negativnih socijalnih interakcija. Korespondentne skale imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Faktor socijalno poželjnog ponašanja opisan je ponašanjima učenika koji slijede razredna/društvena pravila kao što su pristojno ponašanje, čekanje u redu, slušanje učiteljice i pomaganje drugima (alfa=0, 763). Faktor negativnih socijalnih interakcija opisuje ruganje učenika, tuču, loše govorenje o drugima, izbacivanje iz igre i „praviti se važnima“ (alfa=0, 896). Faktori su u statistički značajnoj negativnoj korelaciji. Ukupan rezultat djeteta na ovoj skali njegova je percepcija razredne klime opisana njegovim doživljajem ponašanja suučenika. Ovo istraživanje predstavlja prvi korak u izradi instrumenta za evaluaciju programa strukturiranih iskustvenih radionica koji učitelji mogu provoditi na satovima razredne zajednice kako bi stvorili i održali pozitivnu razrednu klimu te razvili socijalne vještine djece u razredu. Treba istaknuti da navedeno postaje još značajnije u inkluzivnim razredima jer se djeca s teškoćama „spontano marginaliziraju“ ukoliko učitelji ne potiču njihove socijalne interakcije s vršnjacima.

classroom climate ; scale ; structured experiential workshops ; inclusive classes

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

32-33.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

Podaci o skupu

Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)

predavanje

25.10.2012-26.10.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija