crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 661981

Zbornik radova

Autori: Nastić, Milena; Kolombo, Marta; Perger, Sandra; Trgovčić, Ena; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Naslov: Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama
Izvornik: 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radovaZagreb : Institut za društvena istraživanja , 2012. 47-48.
Skup: Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 25.-26.10.2012.
Ključne riječi: Samoprocijenjena kompetencija ; studenti ; djeca s posebnim potrebama ; inkluzivni razredi
Sažetak:
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj doživjelo je svoj zamašnjak u posljednjem desetljeću. U realizaciji kvalitetne inkluzije najveći teret je na učiteljima koji bi trebali imati kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama u redovnim razredima. Poznato je da se učitelji ne osjećaju kompetentno i smatraju da im nedostaju znanja i vještine za inkluzivna okruženja. Cilj ovog rad bio je ispitati samoprocijenjenu kompetenciju studenata za rad s djecom s posebnim potrebama. U istraživanju su sudjelovala 302 studenta Učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu u Rijeci i Gospiću koja su u svibnju 2010. godine ispunila upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja. Eksplorativnom faktorskom analizom na Skali samoprocijenjene kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama dobivena su dva faktora dobrih metrijskih karakteristika: Faktor znanja/poznavanja rada s djecom s posebnim potrebama i Faktor nesigurnosti za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti su neodlučni u samoprocijenjenom znanju/poznavanju rada s djecom s posebnim potrebama (M=3, 25) i procjenjuju se osrednje nesigurnima za rad s njima (M=2, 95). Analizom varijance utvrđeno je da se u samoprocijenjenoj kompetenciji za rad s djecom s posebnim potrebama studenti ne razlikuju obzirom na mjesto studija, a razlikuju obzirom na godinu studija i iskustvo u volontiranju s djecom s posebnim potrebama. Studenti prve godine studija imaju statistički značajno nižu samoprocijenjenu kompetenciju za rad s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente druge i treće godine i osjećaju se manje nesigurnima za rad s ovom djecom u odnosu na studente druge i četvrte godine. Studenti koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama procjenjuju se statistički značajno kompetentnijima za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama stječu u jedinom obveznom kolegiju koji slušaju na drugoj godini i dva izborna kolegija na trećoj i četvrtoj godini studija. Studenti koji su odslušali kolegij i koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama samoprocjenjuju se kompetentnijima za rad s djecom s teškoćama, što potvrđuje značaj edukacije i stjecanja praktičnih iskustava uključivanjem u volonterske aktivnosti. Ovi rezultati potvrđuju dosadašnja istraživanja i apostrofiraju važnost oblikovanja studijskih programa za jačanje kompetencija studenata za rad u inkluzivnim razredima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Darko Lončarić (darko@ufri.hr), 7. Pro. 2013. u 23:50 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4