Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs (CROSBI ID 603956)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Nastić, Milena ; Kolombo, Marta ; Perger, Sandra ; Trgovčić, Ena ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 47-48

Podaci o odgovornosti

Nastić, Milena ; Kolombo, Marta ; Perger, Sandra ; Trgovčić, Ena ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko

engleski

Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs

Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj doživjelo je svoj zamašnjak u posljednjem desetljeću. U realizaciji kvalitetne inkluzije najveći teret je na učiteljima koji bi trebali imati kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama u redovnim razredima. Poznato je da se učitelji ne osjećaju kompetentno i smatraju da im nedostaju znanja i vještine za inkluzivna okruženja. Cilj ovog rad bio je ispitati samoprocijenjenu kompetenciju studenata za rad s djecom s posebnim potrebama. U istraživanju su sudjelovala 302 studenta Učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu u Rijeci i Gospiću koja su u svibnju 2010. godine ispunila upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja. Eksplorativnom faktorskom analizom na Skali samoprocijenjene kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama dobivena su dva faktora dobrih metrijskih karakteristika: Faktor znanja/poznavanja rada s djecom s posebnim potrebama i Faktor nesigurnosti za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti su neodlučni u samoprocijenjenom znanju/poznavanju rada s djecom s posebnim potrebama (M=3, 25) i procjenjuju se osrednje nesigurnima za rad s njima (M=2, 95). Analizom varijance utvrđeno je da se u samoprocijenjenoj kompetenciji za rad s djecom s posebnim potrebama studenti ne razlikuju obzirom na mjesto studija, a razlikuju obzirom na godinu studija i iskustvo u volontiranju s djecom s posebnim potrebama. Studenti prve godine studija imaju statistički značajno nižu samoprocijenjenu kompetenciju za rad s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente druge i treće godine i osjećaju se manje nesigurnima za rad s ovom djecom u odnosu na studente druge i četvrte godine. Studenti koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama procjenjuju se statistički značajno kompetentnijima za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama stječu u jedinom obveznom kolegiju koji slušaju na drugoj godini i dva izborna kolegija na trećoj i četvrtoj godini studija. Studenti koji su odslušali kolegij i koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama samoprocjenjuju se kompetentnijima za rad s djecom s teškoćama, što potvrđuje značaj edukacije i stjecanja praktičnih iskustava uključivanjem u volonterske aktivnosti. Ovi rezultati potvrđuju dosadašnja istraživanja i apostrofiraju važnost oblikovanja studijskih programa za jačanje kompetencija studenata za rad u inkluzivnim razredima.

Self-perceived competence ; students ; children with special needs ; inclusive classes

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-48.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

Podaci o skupu

Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)

predavanje

25.10.2012-26.10.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija