Samoregulacija učenja u području pisanja (CROSBI ID 603959)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko
hrvatski
Samoregulacija učenja u području pisanja
Cilj istraživanja je bio u prirodnoj situaciji ispitivanja učeničkog pisanja kao oblikovanja teksta ispitati izravne i posredne doprinose motivacijskih/emocionalnih i kognitivnih komponenti uspjehu aktivnosti pisanja te provjeriti jesu li ti doprinosi posredovani korištenjem samoregulacijskih strategija učenja i pisanja. Istraživanje je proizašlo iz modela Zimmermana i Risenberga (1997). Odvijalo se kao fazno ili etapno na 199 učenika. Metode istraživanja uglavnom su bile metode samoprocjena. Provedene korelacijske, regresijske i medijacijske analize u velikoj mjeri potvrđuju poznate spoznaje s područja samoregulacije pisanja. Potvrdili smo očekivanja o pozitivnim učincima odgovornosti, kao strategije samoregulacije, planiranja i samousmjeravanja te provjeravanja i ispravljanja teksta, kao strategija pisanja, na objektivan uspjeh pisanja. Ciljne orijentacije na učenje i one na izvedbu pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te objektivnim postignućem pisanja. Vrijednost postignuća u zadacima pisanja, samoefikasnost, očekivanje uspjeha, pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuće emocije pozitivno su i statistički značajno povezani s većinom mjera samoregulacije, strategijama i objektivnim postignućem u pisanju. Nizom regresijskih analiza utvrđeno je da spol doprinosi objašnjenju razlika uspjehu u pisanju u korist ženskog spola. Medijacijskim analizama provjereni su izravni i posredni efekti motivac./emocionalnih, kognitivnih i strategijskih varijabli na ishode pisanja i utvrđeno je da ciljne orijentacije na učenje i na izvedbu te vrijednost postignuća u pisanju imaju samo posredne efekte na uspjeh pisanja dok samoefikasnost samoregulacije pisanja ima samo izravne efekte na uspješnost pisanja.
samoregulacija učenja u području pisanja; kognitivne strategije pisanja; motivacijske/emocionalne mjere samoregulacije u području pisanja.
nije evidentirano
engleski
Self-regulation of learning in the field of writing
nije evidentirano
self-regulated learning in the field of writing; cognitive writing strategies; motivational / emotional self-regulation measures in the field of writing.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
174-174.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja.
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-463-7
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska