Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoregulacija učenja u području pisanja (CROSBI ID 603959)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko Samoregulacija učenja u području pisanja // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja. / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 174-174

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko

hrvatski

Samoregulacija učenja u području pisanja

Cilj istraživanja je bio u prirodnoj situaciji ispitivanja učeničkog pisanja kao oblikovanja teksta ispitati izravne i posredne doprinose motivacijskih/emocionalnih i kognitivnih komponenti uspjehu aktivnosti pisanja te provjeriti jesu li ti doprinosi posredovani korištenjem samoregulacijskih strategija učenja i pisanja. Istraživanje je proizašlo iz modela Zimmermana i Risenberga (1997). Odvijalo se kao fazno ili etapno na 199 učenika. Metode istraživanja uglavnom su bile metode samoprocjena. Provedene korelacijske, regresijske i medijacijske analize u velikoj mjeri potvrđuju poznate spoznaje s područja samoregulacije pisanja. Potvrdili smo očekivanja o pozitivnim učincima odgovornosti, kao strategije samoregulacije, planiranja i samousmjeravanja te provjeravanja i ispravljanja teksta, kao strategija pisanja, na objektivan uspjeh pisanja. Ciljne orijentacije na učenje i one na izvedbu pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te objektivnim postignućem pisanja. Vrijednost postignuća u zadacima pisanja, samoefikasnost, očekivanje uspjeha, pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuće emocije pozitivno su i statistički značajno povezani s većinom mjera samoregulacije, strategijama i objektivnim postignućem u pisanju. Nizom regresijskih analiza utvrđeno je da spol doprinosi objašnjenju razlika uspjehu u pisanju u korist ženskog spola. Medijacijskim analizama provjereni su izravni i posredni efekti motivac./emocionalnih, kognitivnih i strategijskih varijabli na ishode pisanja i utvrđeno je da ciljne orijentacije na učenje i na izvedbu te vrijednost postignuća u pisanju imaju samo posredne efekte na uspjeh pisanja dok samoefikasnost samoregulacije pisanja ima samo izravne efekte na uspješnost pisanja.

samoregulacija učenja u području pisanja; kognitivne strategije pisanja; motivacijske/emocionalne mjere samoregulacije u području pisanja.

nije evidentirano

engleski

Self-regulation of learning in the field of writing

nije evidentirano

self-regulated learning in the field of writing; cognitive writing strategies; motivational / emotional self-regulation measures in the field of writing.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

174-174.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja.

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija