crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 662513

Zbornik radova

Autori: Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Naslov: Metakognitivne procjene blizine usvajanja pravila u procesu kategorijalnog učenja
( Feeling-of-warmth judgments in category learning )
Izvornik: Savremeni trendovi u psihologiji (knjiga sažetaka)Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu , 2013. 121-122 (ISBN: 978-86-6065-174-9).
Skup: Savremeni trendovi u psihologiji
Mjesto i datum: Novi Sad, Srbija, 11.-13.10.2013.
Ključne riječi: metakognitivne procjene; kategorijalno učenje; težina zadatka
( metacognitive judgments; category learning; task difficulty )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati obrasce usvajanja pravila kategorizacije tijekom procesa kategorijalnog učenja kod tri razine kompleksnosti zadataka kategorizacije: zadatka temeljenog na jednostavnom pravilu (tip I), zadatka konjunkcije (tip II) te zadatka konjunkcije i disjunkcije (tip III). U istraživanju su sudjelovala 22 studenta psihologije. Zadatak ispitanika bio je kategorizirati geometrijske likove koji su se razlikovali s obzirom na tri dimenzije (boju, veličinu, oblik) u dvije međusobno isključive kategorije. Nakon pojedinog bloka kategoriziranja od 8 podražaja, od ispitanika je tražena procjena blizine usvajanja pravila kategorizacije na skali od 1 do 7. Kod zadataka tipa I i II, ispitanici su podijeljeni u dvije skupine s obzirom na brzinu usvajanja kategorija (brzi i spori kategorizatori), dok je kod zadatka tipa III dodana i treća skupina (ispitanici koji nisu uspjeli savladati zadatak). Kod zadatka tipa I brzi i spori kategorizatori se ne razlikuju s obzirom na točnost i visinu procjene blizine usvajanja pravila, pri čemu se i točnost i visina procjene povećavaju s napretkom tijeka učenje. Kod zadatka tipa II i III, radi duljeg trajanja procesa kategorijalnog učenja, analizirane su početna i završna faza učenja. Rezultati pokazuju kako skupina brzih kategorizatora u početnoj fazi učenja zadatka tipa II značajno točnije kategorizira podražaje, dok se ta razlika u završnoj fazi učenja gubi. Sličan je obrazac dobiven i kod metakognitivnih procjena: u početnoj fazi učenja, brzi kategorizatori daju više procjene blizine usvajanja pravila od sporih kategorizatora, dok se u završnoj fazi učenja skupine ispitanika izjednačavaju. U početnoj i u završnoj fazi učenja dobiven je porast točnosti i visina metkognitivnih procjena s napretkom tijeka učenja. Kod zadatka tipa III rezultati pokazuju kako se u početnoj fazi učenja skupine ispitanika ne razlikuju u točnosti kategoriziranja, no u završnoj se fazi uočava kako brzi i spori kategorizatori ostvaruju podjednaku razinu točnosti, značajno višu od ispitanika koji nisu uspjeli usvojiti zadatak. Također, skupine se ispitanika u početnoj fazi učenja ne razlikuju prema visini metakognitivnih procjena, no u završnoj fazi se uočava kako je visina procjena podjednaka kod brzih i sporih kategorizatora, značajno viša u odnosu na procjene ispitanika koji nisu uspjeli usvojiti zadatak. Porast točnosti kategorizacije i visine metakognitivnih procjena tijekom učenja uočavaju se tek u posljednjoj fazi učenja. Rezultati ovog istraživanja pokazuju konzistentnost obrazaca točnosti i metakognitivnih procjena unutar pojedinog zadatka: procjene blizine usvajanja pravila prate proces kategorijalnog učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 009-0362214-0818
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 9. Pro. 2013. u 15:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4