Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta (CROSBI ID 604066)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta // REPSI - 2. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Sažeci priopćenja. Rijeka: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 57-58

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta

Usvajanje i memoriranje glazbenog djela zahtjevan je motorički i kognitivni zadatak. Kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje proces je koji se objašnjava trima principima ekspertnog pamćenja, a to su smisleno kodiranje novog materijala, korištenje dobro usvojene strukture za doziv te efikasan i brz doziv iz dugoročnog pamćenja. U ovom istraživanju pijanistica koja ulazi u kategoriju eksperata, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimila je svoje vježbanje Fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobro temperirani klavir, 1. svezak, BWV 855). Prikupljeni podaci su transkribirani i analizirani s ciljem ispitivanja povezanosti količine vježbanja svakog takta (odnosno broja započinjanja, prohoda, ponavljanja i završavanja pojedinim taktom) u tri faze usvajanja notnog teksta s različitim definiranim parametrima glazbenog djela kao što su formalna struktura, segmentacija djela na kraće cjeline koje olakšavaju memoriranje, te dvije dimenzije izvedbene zahtjevnosti: težina i poznatost obrazaca. Rezultati istraživanja pokazali su kako je započinjanje tijekom cijelog procesa usvajanja notnog teksta pozitivno povezano s formalnom strukturom glazbenog djela i sa segmentacijom djela na kraće cjeline koje olakšavaju memoriranje, pri čemu se povezanost povećava s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati su pokazali pozitivnu povezanost ponavljanja i prohoda s tehničkom zahtjevnošću, te negativnu povezanost ponavljanja i prohoda sa poznatosti obrazaca. Rezultati istraživanja potvrđuju kako se usvajanje notnog teksta temelji na formalnoj strukturi u podlozi glazbenog djela, kako se teški taktovi uvježbavaju detaljnije te kako poznati obrasci već integrirani u znanje olakšavaju uvježbavanje taktova koji ih sadrže. Rezultati ovog istraživanja u skladu su s principima ekspertnog pamćenja.

memoriranje notnog teksta; formalna struktura; izvedbena zahtjevnost

nije evidentirano

engleski

The relationship between formal structure and technical complexity of a piece of music with different aspects of practicing during the process of memorizing music scores

nije evidentirano

memorizing music scores; formal structure; technical complexity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

57-58.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

REPSI - 2. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Sažeci priopćenja

Rijeka: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

978-953-6104-88-8

Podaci o skupu

2. Riječki dani eksperimentalne psihologije

predavanje

20.09.2012-21.09.2012

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija