Pregled bibliografske jedinice broj: 663174

Autori: Žauhar, Valnea
Naslov: Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta
( The role of the formal structure of a piece of music in memorizing music scores )
Izvornik: XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2010. 122 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27.-29.05.2010.
Ključne riječi: upamćivanje glazbenog djela; formalna struktura; tehnička zahtjevnost
( memorizing music score; formal strukcture of a piece of music; technical complexity )
U domeni klasičnog pijanizma običaj je koncertni program izvoditi napamet što iziskuje namjerno ili cilju usmjereno memoriranje, odnosno kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje. Pijanistica, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimala je svoje vježbanje Preludija i fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobrotemperirani klavir, 1. svezak, BWV 855) sve do razine u kojoj je djelo bilo spremno za javnu izvedbu. Prikupljeni podaci transkribirani su i analizirani s ciljem utvrđivanja dimenzija na kojima je ispitanica temeljila svoje vježbanje. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati povezanost količine vježbanja (odnosno broja početaka, prohoda, repeticija i završetaka) sa formalnom strukturom glazbenog djela te s definiranim tehnički zahtjevnim taktovima u početnoj, središnjoj i završnoj fazi vježbanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je ispitanica vježbanje Preludija i fuge temeljila na formalnoj strukturi stavaka počevši od prve faze, s tim da se povezanost započinjanja i strukturalno važnih taktova povećavala s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati istraživanja pokazali su kako je ispitanica u prvim fazama češće repetirala tehnički zahtjevne taktove, što se smanjivalo s napredovanjem vježbanja. Dobiveni rezultati idu u prilog pretpostavci da eksperti usvajaju glazbena djela oslanjajući se na njihovu hijerarhijsku organizaciju definiranu formalnom strukturom, usmjeravajući se istovremeno i na rješavanje tehničkih problema. Ovim istraživanjem većinom su potvrđene postavljene hipoteze, a dijelom su i replicirani rezultati dosadašnjih istraživanja.
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 10. Pro. 2013. u 17:52 sati