Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta (CROSBI ID 604240)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta // XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 122-x

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea

hrvatski

Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta

U domeni klasičnog pijanizma običaj je koncertni program izvoditi napamet što iziskuje namjerno ili cilju usmjereno memoriranje, odnosno kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje. Pijanistica, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimala je svoje vježbanje Preludija i fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobrotemperirani klavir, 1. svezak, BWV 855) sve do razine u kojoj je djelo bilo spremno za javnu izvedbu. Prikupljeni podaci transkribirani su i analizirani s ciljem utvrđivanja dimenzija na kojima je ispitanica temeljila svoje vježbanje. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati povezanost količine vježbanja (odnosno broja početaka, prohoda, repeticija i završetaka) sa formalnom strukturom glazbenog djela te s definiranim tehnički zahtjevnim taktovima u početnoj, središnjoj i završnoj fazi vježbanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je ispitanica vježbanje Preludija i fuge temeljila na formalnoj strukturi stavaka počevši od prve faze, s tim da se povezanost započinjanja i strukturalno važnih taktova povećavala s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati istraživanja pokazali su kako je ispitanica u prvim fazama češće repetirala tehnički zahtjevne taktove, što se smanjivalo s napredovanjem vježbanja. Dobiveni rezultati idu u prilog pretpostavci da eksperti usvajaju glazbena djela oslanjajući se na njihovu hijerarhijsku organizaciju definiranu formalnom strukturom, usmjeravajući se istovremeno i na rješavanje tehničkih problema. Ovim istraživanjem većinom su potvrđene postavljene hipoteze, a dijelom su i replicirani rezultati dosadašnjih istraživanja.

upamćivanje glazbenog djela; formalna struktura; tehnička zahtjevnost

nije evidentirano

engleski

The role of the formal structure of a piece of music in memorizing music scores

nije evidentirano

memorizing music score; formal strukcture of a piece of music; technical complexity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

122-x.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova

Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-65-3

Podaci o skupu

XVII. dani psihologije u Zadru

predavanje

27.05.2010-29.05.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija