Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta (CROSBI ID 604240)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žauhar, Valnea
hrvatski
Uloga formalne strukture glazbenog djela kod upamćivanja notnog teksta
U domeni klasičnog pijanizma običaj je koncertni program izvoditi napamet što iziskuje namjerno ili cilju usmjereno memoriranje, odnosno kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje. Pijanistica, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimala je svoje vježbanje Preludija i fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobrotemperirani klavir, 1. svezak, BWV 855) sve do razine u kojoj je djelo bilo spremno za javnu izvedbu. Prikupljeni podaci transkribirani su i analizirani s ciljem utvrđivanja dimenzija na kojima je ispitanica temeljila svoje vježbanje. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati povezanost količine vježbanja (odnosno broja početaka, prohoda, repeticija i završetaka) sa formalnom strukturom glazbenog djela te s definiranim tehnički zahtjevnim taktovima u početnoj, središnjoj i završnoj fazi vježbanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je ispitanica vježbanje Preludija i fuge temeljila na formalnoj strukturi stavaka počevši od prve faze, s tim da se povezanost započinjanja i strukturalno važnih taktova povećavala s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati istraživanja pokazali su kako je ispitanica u prvim fazama češće repetirala tehnički zahtjevne taktove, što se smanjivalo s napredovanjem vježbanja. Dobiveni rezultati idu u prilog pretpostavci da eksperti usvajaju glazbena djela oslanjajući se na njihovu hijerarhijsku organizaciju definiranu formalnom strukturom, usmjeravajući se istovremeno i na rješavanje tehničkih problema. Ovim istraživanjem većinom su potvrđene postavljene hipoteze, a dijelom su i replicirani rezultati dosadašnjih istraživanja.
upamćivanje glazbenog djela; formalna struktura; tehnička zahtjevnost
nije evidentirano
engleski
The role of the formal structure of a piece of music in memorizing music scores
nije evidentirano
memorizing music score; formal strukcture of a piece of music; technical complexity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
122-x.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-7237-65-3
Podaci o skupu
XVII. dani psihologije u Zadru
predavanje
27.05.2010-29.05.2010
Zadar, Hrvatska