crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 663672

Zbornik radova

Autori: Sušanj, Zoran
Naslov: Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime
( How do we experience our company: a contribution to studying the dimensionality of organizational climate )
Izvornik: XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2004. 100-100 (ISBN: 953-99229-6-8).
Skup: XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004.
Ključne riječi: organizacijska klima
( organizational climate )
Sažetak:
Organizacijska se klima obično definira kao percepcija svih onih aspekata radne okoline (događaji, postupci, pravila, odnosi) koji su članovima organizacije psihološki smisleni, odnosno značajni. U istraživanju organizacijske klime polazi se od jednostavne pretpostavke da je različita socijalna okruženja moguće opisati pomoću ograničenog broja istih ili sličnih dimenzija ili faktora klime. Dosadašnja istraživanja ukazuju na različit skup deriviranih faktora, odnosno faceta klime: taj broj, ovisno o korištenom upitniku, obično varira od 3 do 5 temeljnih dimenzija. U ovom se radu analizira struktura upitnika namijenjenog komparativnom istraživanju organizacijske klime u slovenskim i hrvatskim poduzećima. SiOK / HrOK upitnik sadrži 60 tvrdnji, po 5 za svaku od 12 apriornih dimenzija organizacijske klime. U posljednje su tri godine prikupljeni podaci za ukupno 116 organizacija različitih djelatnosti u obje države. Pored očigledne sadržajne valjanosti i interne konzistencije apriornih skala klime, konfirmatornom faktorskom analizom kompozitnih rezultata na organizacijskoj razini analize provjereni su i različiti modeli latentne strukture višeg reda: jedan, dva i više faktora organizacijske klime. Najbolji su pokazatelji podudarnosti modela s podacima dobiveni za 4-faktorski model organizacijske klime: 1) organizacijski sustavi (organiziranost, karijera, nagrađivanje), 2) rukovodni sustavi (komuniciranje i informiranje, rukovođenje, unutarnji odnosi), 3) odnos prema radu i kvaliteti (inovativnost i inicijativnost, motiviranost i zaokupljenost, kvaliteta), te 4) razvojna orijentacija (poznavanje misije, vizije i ciljeva, stručna osposobljenost i učenje, pripadnost). Nadalje, multidimenzionalno skaliranje ukazuje na interpretabilno prostorno pozicioniranje faceta organizacijske klime. Dobiveni se rezultati uspoređuju s onima iz literature o dimenzionalnosti organizacijske klime, te se raspravlja o praktičnoj valjanosti korištenog upitnika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zoran Sušanj (zsusanj@ffri.hr), 11. Pro. 2013. u 15:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4