Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime (CROSBI ID 604351)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Sušanj, Zoran Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 100-100

Podaci o odgovornosti

Sušanj, Zoran

hrvatski

Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime

Organizacijska se klima obično definira kao percepcija svih onih aspekata radne okoline (događaji, postupci, pravila, odnosi) koji su članovima organizacije psihološki smisleni, odnosno značajni. U istraživanju organizacijske klime polazi se od jednostavne pretpostavke da je različita socijalna okruženja moguće opisati pomoću ograničenog broja istih ili sličnih dimenzija ili faktora klime. Dosadašnja istraživanja ukazuju na različit skup deriviranih faktora, odnosno faceta klime: taj broj, ovisno o korištenom upitniku, obično varira od 3 do 5 temeljnih dimenzija. U ovom se radu analizira struktura upitnika namijenjenog komparativnom istraživanju organizacijske klime u slovenskim i hrvatskim poduzećima. SiOK / HrOK upitnik sadrži 60 tvrdnji, po 5 za svaku od 12 apriornih dimenzija organizacijske klime. U posljednje su tri godine prikupljeni podaci za ukupno 116 organizacija različitih djelatnosti u obje države. Pored očigledne sadržajne valjanosti i interne konzistencije apriornih skala klime, konfirmatornom faktorskom analizom kompozitnih rezultata na organizacijskoj razini analize provjereni su i različiti modeli latentne strukture višeg reda: jedan, dva i više faktora organizacijske klime. Najbolji su pokazatelji podudarnosti modela s podacima dobiveni za 4-faktorski model organizacijske klime: 1) organizacijski sustavi (organiziranost, karijera, nagrađivanje), 2) rukovodni sustavi (komuniciranje i informiranje, rukovođenje, unutarnji odnosi), 3) odnos prema radu i kvaliteti (inovativnost i inicijativnost, motiviranost i zaokupljenost, kvaliteta), te 4) razvojna orijentacija (poznavanje misije, vizije i ciljeva, stručna osposobljenost i učenje, pripadnost). Nadalje, multidimenzionalno skaliranje ukazuje na interpretabilno prostorno pozicioniranje faceta organizacijske klime. Dobiveni se rezultati uspoređuju s onima iz literature o dimenzionalnosti organizacijske klime, te se raspravlja o praktičnoj valjanosti korištenog upitnika.

organizacijska klima

nije evidentirano

engleski

How do we experience our company: a contribution to studying the dimensionality of organizational climate

nije evidentirano

organizational climate

nije evidentirano

Podaci o prilogu

100-100.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova

Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

953-99229-6-8

Podaci o skupu

XIV. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija