Utjecaj oblika kontaktne površine na mehanička svojstva osteosintetskih pločica (CROSBI ID 382583)

Lukin, Anja Utjecaj oblika kontaktne površine na mehanička svojstva osteosintetskih pločica / Kodvanj, Janoš (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2012

Lukin, Anja

Kodvanj, Janoš

Utjecaj oblika kontaktne površine na mehanička svojstva osteosintetskih pločica

Osteosintetske pločice koriste se kod operativno liječenih prijeloma kostiju gdje potpomažu kompresiju i položaj kostiju, a time i cijeljenje frakturnih pukotina. Najvažniju ulogu u njihovom cijeljenju ima periost, čija je prokrvljenost usko vezana uz brzinu cijeljenja. Kod upotrebe osteosintetske pločice prokrvljenost periosta uvelike ovisi o kontaktoj površini pločice, tj. što je ona manja, manje se oštećuje periost i bolja je periostalna cirkulacija. Kod optimiranja veličine i oblika kontaktne površine potrebno je voditi računa o mehaničkim kriterijima čvrstoće, krutosti i stabilnosti pločica. U radu su ispitana mehanička svojstva osteosintetskih pločica s različitim oblicima površine nalijeganja na periost. Ispitivanja su provedena na statičkoj kidalici za pet vrsta pločica i to za klasičnu pločicu s glatkom površinom te za pločice s uzdužno, koso, poprečno i mrežasto ožljebljenom kontaktnom površinom. Pločice su opterećene na savijanje u tri točke te je nakon ispitivanja određena savojna krutost osteosintetskih pločica. Za navedene pločice provedena su i dinamička ispitivanja s ciljem određivanja broja ciklusa do loma. Rezultati ispitivanja su pokazali da najveći utjecaj na mehanička svojstva pločice imaju površina punog presjeka pločice (tj. dubina ožljebljenja) i koncentracija naprezanja, koja se javlja u ožljebljenjima.

osteosinteza; osteosintetske pločice; periost; savojna krutost; dinamička izdržljivost

The influence of contact surface shape on mechanical properties of osteosynthetic plates

osteosynthesis; osteosynthetic plates; periosteum; flexural stiffness; fatigue strength