Pregled bibliografske jedinice broj: 66605

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Baban, Ljubomir; Ivić, Kata; Jelinić, Srećko; Lamza-Maronić, Maja; Šundalić, Antun
Naslov: Znanost i znanstveno istraživanje - Metodologija znanstvenog istraživanja - Proces znanstvenog istraživanja - Međuovisnosti u procesu istraživanja - Klasifikacija i poimanje pisanih radova - Pismenost autora - Plan, teza (dispozicija rada) - Obrada dijelova rada - Rukopis - Objelodanjivanje rukopisa
( Science and scientific research - Methodology of scientific research - the process of scientific research - Interdependence in the process of research - classification and understanding of written works - Literacy of authors - Plan, thesis (disposition ) - Processing of parts - Handwriting - Handwriting Disclosure )
Knjiga: Primjena metodologije stručnog i znanstvenog istraživanja
Urednik/ci: Baban, Ljubomir
Izdavač: Ekonomski fakultet
Grad: Osijek
Godina: 2000
Raspon stranica:: 31-198
Ukupni broj stranica u knjizi:: 380
ISBN: 953-6073-43-9
Ključne riječi: metodologija. istraživanje, stručno, znanstveno
( methodology. research, professional, scientific )
Autori ove knjige, osim doc. dr. sc. Antuna Šundalića, napisali su 1993. knjigu pod nazivom Primjena metodologije znanstvenog istraživanja. Knjiga je naišla na dobar prijam pa je prodana za nepunu godinu dana. Godine 1994. Ekonomski fakultet u Osijeku u svoj Nastavni plan i program uvodi znanstvenu disciplinu Uvod u stručni i znanstveni rad i to već na I. godini studija kao zajednički predmet s 30 sati predavanja i 15 sati seminara. Isti fakultet na poslijediplomskom studiju Upravljanje poduzećem : management ima kolegij pod nazivom Metodologija znanstvenoistraživačkog rada s 50 sati predavanja u 1. semestru. Kao što je poznato, objavljen je Zakon o visokim učilištima (pročišćeni tekst) i Zakon o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti (pročišćeni tekst), Narodne novine, 59/1996. Razumljivo je da jedan i drugi zakon imaju zajednički nazivnik koji se zove znanstvenoistraživački rad. Ti i drugi razlozi motivirali su autore da tiskaju novu knjigu pod nazivom Primjena metodologije stručnog i znanstvenog istraživanja. U odnosu na udžbenik iz 1993. uvedena je samo riječ "stručnog". Međutim, nije riječ o formalnosti, nego bitnosti. Studenti dodiplomskog, pa i specijalističkog poslijediplomskog studija, tijekom studija pišu stručne, a ne znanstvene radove. Istraživači u praksi pretežno se bave stručnim istraživanjem. Ali, jedan broj među njima ne ostaje na razini stručnih istraživanja. Njihovo daljnje usavršavanje, društveni i gospodarski problemi i neprekidna potreba za samoaktualizacijom (koristimo pojam A. Maslowa), nameće zadatak da se bave i znanstvenim istraživanjem. Sva četiri autora bitno su izmijenili i dopunili svoje prvobitne dijelove udžbenika od 1993., a doc. dr. sc. Antun Šundalić napisao je novo poglavlje. Pojedini dijelovi udžbenika su usklađeniji i pojmovno i koncepcijski. Recenzenti udžbenika su dr. sc. Fedor Rocco, redovni profesor i prof. emeritus Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i dugogodišnji znanstveni istraživač u CEMA, Zagreb, u kojoj se posebno bavio metodologijom istraživanja, zatim akademik Vladimir Stipetić, redovni profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, autor brojnih znanstvenih radova. Knjiga nije namijenjena samo studentima ekonomskih fakulteta, nego i svim pojedincima koji se bave stručnim i znanstvenim istraživanjima.
Projekt / tema: 010002
Ekonomija