Kurikulumi primarnog obrazovanja – komparativna analiza (CROSBI ID 383118)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Paula-Klara Ćosić
Matijević, Milan
Rajić, Višnja
hrvatski
Kurikulumi primarnog obrazovanja – komparativna analiza
U ovom diplomskom radu prikazani su rezultati komparativne analize nacionalnih kurikuluma za primarno obrazovanje u 5 država: Hrvatskoj, Irskoj, Finskoj, Australiji i Kanadi. Kanada nema kurikulum na nacionalnoj razini pa su se stoga proučavale dvije najmnogoljudnije kanadske provincije Ontario i Britanska Kolumbija. Naglasak je bio na formalnoj strukturi nacionalnih kurikuluma. Analiza je pokazala da, unatoč različitom kulturom i povijesnom razvitku svake države te geografskom položaju, nacionalni kurikulumi imaju više sličnosti nego razlika u svojoj strukturi. Zajednički elementi koji su detaljno uspoređeni su: postavljanje ciljeva učenja, načela kurikuluma na kojima se temelji izrada, podjela na nastavna područja, definiranje kroskurikulumskih tema, odrednice nastavnih sadržaja, navođenje ishoda učenja i određivanje satnice za nastavna područja. Nabrojani elementi nalaze se u osnovnoj strukturi svakog nacionalnog kurikuluma, a njihov sadržaj detaljno je razrađen u pojedinačnim poglavljima. Ciljevi učenja gotovo su jednaki u svim kurikulumima s manjim razlikama. Načela kurikuluma jasno su definirana samo u hrvatskom, finskom i irskom kurikulumu. U Australiji i Finskoj još postoji tradicionalna podjela na nastavne predmete, dok ostale države imaju nastavna područja koja su podijeljena prema sličnostima u nastavnim sadržajima. Kroskurikulumske teme važan su dio svakog kurikuluma jer razvijaju onaj segment ljudskog bića koji nije uključen ni u jedan nastavni predmet, odnosno područje. Europske države imaju jednak pristup imenovanju kroskurikulumskih tema i one se tiču onih kompetencija učenika koje se nedovoljno razvijaju u nastavnim područjima. Kanadske provincije razlikuju kroskurikulumske teme za svako nastavno područje, a u australskom kurikulumu one su usmjerene na domorodačko stanovništvo i njihovu kulturu. Odrednice nastavnog sadržaja uspoređivane su za jezično, matematičko i umjetničko područje. Jasno se vidi različit pristup tim kompetencijama kao i navođenju ciljeva učenja. Satnica za nastavna područja, odnosno predmete također je različita u svakom kurikulumu. Ovom analizom utvrdila se međunarodna težnja jednakim vrijednostima u odgoju i obrazovanju.
nacionalni kurikulum; primarno obrazovanje; sastavnice kurikuluma; kompetencije; analiza sadržaja
nije evidentirano
engleski
Curriculums of primary education - comparative analysis
nije evidentirano
national curriculum; primary education; components of curriculum; competencies; content analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
01.01.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb