Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole (CROSBI ID 201452)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Baranović, Branislava ; Jugović, Ivana ; Puzić, Saša
hrvatski
Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole
U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja koje, oslonom na Bourdiea (1977.), ispituje povezanost rodnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika učenika/ca s njihovim uspjehom iz matematike i izborom srednje škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 693 učenika/ca 8. razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Rezultati pokazuju da učenice imaju bolje ocjene iz matematike od učenika te da češće nego učenici namjeravaju upisati gimnazije, ali znatno rjeđe strukovne škole sa zastupljenijom matematikom (tehničke škole). Učenici/e višeg ekonomskog i kulturnog statusa postižu bolji uspjeh iz matematike i češće biraju srednje škole sa zastupljenijom nastavom matematike. Bolji uspjeh iz matematike najsnažnije predviđaju rod, obrazovanje roditelja, posjedovanje klasične literature te pristup Internetu. Pri analiziranom odabiru srednje škole, odabir gimnazije je prvenstveno objašnjen kulturnim resursima obitelji učenika/ca, dok je odabir tehničke škole više objašnjen rodom učenika/ce. Dobiveni nalazi o rodnoj i socijalnoj diferencijaciji u skladu su s nalazima istraživanja u drugim zemljama.
socioekonomski status; sociokulturni status; učenici osmih razreda; uspjeh iz matematike; izbor srednje škole
nije evidentirano
engleski
The importance of family origin and gender for mathematics achievement and choice of secondary school
nije evidentirano
socio-economic status; socio-cultural status; final grade pupils in compulsory schools; mathematics achievements; choice of secondary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Sociologija, Psihologija, Pedagogija