( Instroductory study: The Town of the Croatian Middle Ages: Image of the Town of the Croatian Middle Ages: Reality or Fiction? )
Izvornik: Grad hrvatskog srednjovjekovlja: slika grada u narativnim vrelima - stvarnost ili fikcija?
Skup: Grad hrvatskog srednjovjekovlja: slika grada u narativnim vrelima - stvarnost ili fikcija?
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 2-23. 12. 2013.
Ključne riječi: grad; hrvatsko srednjovjekovlje; narativni izvori; urbana povijest
( town; The Croatian Middle Ages; narrative sources; urban history )
Izvori za istraživanje slike srednjovjekovnoga grada (njegova izgleda, društvenih struktura, gradskih institucija i pojava) mogu biti različitog karaktera: pisani izvori različite provenijencije, slikovni ili materijalni, suvremeni odnosno izvori iz kasnijih razdoblja. Narativna vrela srednjega i ranog novog vijeka predstavljaju važan pisani izvor za istraživanje srednjovjekovnog urbaniteta. Njihova autentičnosti i pouzdanost puno je puta dovedena u pitanje, te još uvijek postoje brojne kontroverze u pristupu istraživanju. I međunarodno, tema o narativnim vrelima pobuđuje sve veću pažnju. Ipak ova su vrela bila manje središte interesa kao izvor za istraživanje slike srednjovjekovnoga grada.Ovaj skup želi otvoriti znanstvenu diskusiju o narativnim vrelima srednjega i ranog novog vijeka prvenstvno kao izvoru za istraživanje gradova (prvenstveno hrvatskog) srednjvojekovlja ali i šire. Kakva je bila slika grada u pojedinim vrstama narativnih vrela, s obzirom na njihov karakter, razdoblje i porijeklo? Kako je konstruirana urbana memorija nekoga grada kroz ta vrela? Je li moguća rekonstrukcija srednjovjekovnog urbaniteta na temelju tih izvora? Kakva je razina istraživanja pojedinih srednjovjekovnih gradova na temelju narativnih vrela? I u konačnici, do koje razine predodžba grada u narativnim vrelima odgovara stvarnosti?
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Nema recenziju