crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 676872

Zbornik radova

Autori: Šimić Šašić, Slavica; Sorić, Izabela; Klarin, Mira
Naslov: Doprinos ponašanja nastavnika komponentama samoreguliranog učenja i školskom uspjehu učenika
( Contribution of teacher's behavior to components of self-regulated learning and pupils school achievement )
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2012. 148-148 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24.-26.05.2012.
Ključne riječi: kvaliteta interakcije; ponašanja nastavnika; samoregulirano učenje; školski uspjeh
( interaction quality; teachers behavior; self-regulated learning; school achievement )
Sažetak:
Brojna istraživanja utjecaja nastavnika na učenje pružaju uvjerljive empirijske dokaze da je kvaliteta interakcije koju nastavnik ostvaruje s učenicima, ključna determinanta učenja (Dorman i sur., 2006), te da razredna interakcija ima skoro jednak utjecaj na učenje kao i karakteristike učenika (Wang i sur., 1993). Autori navode da je od 3, 5% do 15% varijance ishoda učenja povezano s razlikama među nastavnicima (Brekelmans i sur., 1993 ; Reynolds, 1995), dok Hattie (2003) navodi da čak 30% varijance učeničkog postignuća objašnjavaju ponašanja nastavnika. Teoretičari samoreguliranog učenja zaključuju da kvaliteta razredne interakcije može poticati ili ograničavati adaptivnu upotrebu samoregulacije u učenju (Boekaerts i Corno, 2005) te smatraju da veza između postignuća i osobnih i kontekstualnih karakteristika nije direktna, nego da su efekti na postignuće posredovani samoregulacijskim aktivnostima pomoću kojih se učenici angažiraju u poboljšanju učenja i postignuću ciljeva. Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi koliko ponašanja nastavnika (u skladu s Modelom interpersonalnog ponašanja nastavnika (Wubbels i sur., 1985)) doprinose objašnjenju komponenti samoreguliranog učenja i školskog uspjeha kod učenika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 364 učenika osnovne i srednje škole. Učenici su, pomoću Upitnika nastavničke interakcije (Wubbels i sur., 1985) procjenjivali ponašanja svog ''najgoreg'' i ''najboljeg'' nastavnika, te pomoću Upitnika komponenti samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1998) procjenjivali motivacijska vjerovanja i strategije učenja gradiva iz predmeta koji predaje svaki od nastavnika. Ponašanja nastavnika (poput vodstva, pomaganja, strogosti, nezadovoljstva i slično) doprinose objašnjenju komponenti samoreguliranog učenja kod učenika, objašnjavajući različit postotak (od 1% do 25%) varijance kriterija, što potvrđuje pretpostavku o ovisnosti samoreguliranog učenja o kontekstu. Uočene su određene sličnosti i razlike prilikom utvrđivanja značajnih prediktora komponenti samoreguliranog učenja u interakciji s ''najboljim'' i ''najgorim'' nastavnikom. Veće postotke varijance kriterija objašnjavaju ponašanja ''najboljeg'' nastavnika. Ponašanja nastavnika slabo doprinose školskom uspjehu, ali zato u znatnoj mjeri objašnjavaju učenička motivacijska vjerovanja i upotrebu strategija učenja, što ukazuje da je uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja važna.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zvjezdan Penezić (zpenezic@unizd.hr), 9. Sij. 2014. u 12:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4