Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos ponašanja nastavnika komponentama samoreguliranog učenja i školskom uspjehu učenika (CROSBI ID 606782)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šimić Šašić, Slavica ; Sorić, Izabela ; Klarin, Mira Doprinos ponašanja nastavnika komponentama samoreguliranog učenja i školskom uspjehu učenika // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 148-148

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica ; Sorić, Izabela ; Klarin, Mira

hrvatski

Doprinos ponašanja nastavnika komponentama samoreguliranog učenja i školskom uspjehu učenika

Brojna istraživanja utjecaja nastavnika na učenje pružaju uvjerljive empirijske dokaze da je kvaliteta interakcije koju nastavnik ostvaruje s učenicima, ključna determinanta učenja (Dorman i sur., 2006), te da razredna interakcija ima skoro jednak utjecaj na učenje kao i karakteristike učenika (Wang i sur., 1993). Autori navode da je od 3, 5% do 15% varijance ishoda učenja povezano s razlikama među nastavnicima (Brekelmans i sur., 1993 ; Reynolds, 1995), dok Hattie (2003) navodi da čak 30% varijance učeničkog postignuća objašnjavaju ponašanja nastavnika. Teoretičari samoreguliranog učenja zaključuju da kvaliteta razredne interakcije može poticati ili ograničavati adaptivnu upotrebu samoregulacije u učenju (Boekaerts i Corno, 2005) te smatraju da veza između postignuća i osobnih i kontekstualnih karakteristika nije direktna, nego da su efekti na postignuće posredovani samoregulacijskim aktivnostima pomoću kojih se učenici angažiraju u poboljšanju učenja i postignuću ciljeva. Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi koliko ponašanja nastavnika (u skladu s Modelom interpersonalnog ponašanja nastavnika (Wubbels i sur., 1985)) doprinose objašnjenju komponenti samoreguliranog učenja i školskog uspjeha kod učenika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 364 učenika osnovne i srednje škole. Učenici su, pomoću Upitnika nastavničke interakcije (Wubbels i sur., 1985) procjenjivali ponašanja svog ''najgoreg'' i ''najboljeg'' nastavnika, te pomoću Upitnika komponenti samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1998) procjenjivali motivacijska vjerovanja i strategije učenja gradiva iz predmeta koji predaje svaki od nastavnika. Ponašanja nastavnika (poput vodstva, pomaganja, strogosti, nezadovoljstva i slično) doprinose objašnjenju komponenti samoreguliranog učenja kod učenika, objašnjavajući različit postotak (od 1% do 25%) varijance kriterija, što potvrđuje pretpostavku o ovisnosti samoreguliranog učenja o kontekstu. Uočene su određene sličnosti i razlike prilikom utvrđivanja značajnih prediktora komponenti samoreguliranog učenja u interakciji s ''najboljim'' i ''najgorim'' nastavnikom. Veće postotke varijance kriterija objašnjavaju ponašanja ''najboljeg'' nastavnika. Ponašanja nastavnika slabo doprinose školskom uspjehu, ali zato u znatnoj mjeri objašnjavaju učenička motivacijska vjerovanja i upotrebu strategija učenja, što ukazuje da je uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja važna.

kvaliteta interakcije; ponašanja nastavnika; samoregulirano učenje; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Contribution of teacher's behavior to components of self-regulated learning and pupils school achievement

nije evidentirano

interaction quality; teachers behavior; self-regulated learning; school achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

148-148.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova

Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVIII Dani psihologije u Zadru

poster

25.05.2012-27.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija