Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama (CROSBI ID 606823)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Sorić, Izabela ; Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 194-194

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Odnos kontrole i vrijednosti postignuća s emocijama doživljenim u ispitnim situacijama

Emocije koje učenici doživljavaju u obrazovnom kontekstu mogu na posredan ili neposredan način djelovati na uspješnost učenja i postignuća. Ukoliko je aktivnost učenja ugodna i zanimljiva učenici će biti spremniji uložiti vrijeme i trud što će se povoljno odraziti na postignuće. Ali isto tako, negativne emocije mogu umanjiti raspoložive kognitivne resurse učenika te nepovoljno djelovati na rezultate učenja. Prema teoriji kontrole i vrijednosti (Pekrun i sur., 2002) emocije postignuća se javljaju u funkciji procjena kontrolabilnosti i vrijednosti. Tako bi se povećanjem kontrolabilnosti povećavao intenzitet doživljenih pozitivnih emocija, dok bi se njegovim smanjivanjem povećavao intenzitet negativnih emocija. Što učenik više vrednuje neku aktivnost ili ishod postignuća to bi intenzitet pozitivnih i negativnih emocija bio veći. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos emocija doživljenih u ispitnim situacijama s kontrolom i vrijednostima te nekim osobnim značajkama. U ispitivanju je sudjelovalo 185 studenata diplomskih studija različitih studijskih grupa. Primijenjeni su upitnici za procjenu ispitnih emocija, vrijednosti studiranja i vrijednosti ispita, kontrole postignuća i kontrole ispita, Marlow-Crowne skala socijalne poželjnosti, kao i subskale Savjesnosti i Ugodnosti iz upitnika IPIP-50. Rezultati stupnjevitih regresijskih analiza pokazali su da korištene varijable u većoj mjeri objašnjavaju varijancu negativnih emocija u odnosu na pozitivne. Dobiveno je da je percipirana kontrola postignuća najznačajniji negativni prediktor emocija kao što su osjećaj poraženosti i ljutnje, a kontrola ispita pokazala se najznačajnijim pozitivnim prediktorom emocija sreće i ponosa. Uz kontrolu ispita značajnim prediktorom za emociju ponosa pokazalo se zadovoljstvo studijem i savjesnost. Studenti koji su zadovoljniji studijem i savjesniji doživljavaju više ponosa u ispitnim situacijama. Vrijednost koju studenti pridaju ispitu moderator je odnosa kontrole ispita i emocije sreće. Socijalna poželjnost je značajan negativan prediktor svih negativnih emocija. Moguće je da su studenti koji daju manje socijalno poželjne odgovore spremniji izvijestiti o doživljavanju negativnih emocija u ovakvim situacijama. Dobiveni rezultati govore u prilog teorijski pretpostavljenim odnosima emocija, kontrole i vrijednosti postignuća.

kontrola postignuća; vrijednosti postignuća; emocije u obrazovanju; osobine ličnosti; socijalna poželjnost

nije evidentirano

engleski

Relationship among control and value of achievement with test related emotions

nije evidentirano

control of achievement; emotions in education; personality traits; social desirability

nije evidentirano

Podaci o prilogu

194-194.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka

Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-2-5

Podaci o skupu

21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

poster

01.01.2013-01.01.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija