Fotografske potvrde propusnih granica između života i smrti (CROSBI ID 607305)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jambrešić Kirin, Renata
hrvatski
Fotografske potvrde propusnih granica između života i smrti
Osim zajedničke fotografske usredotočenosti na motive koji svjedoče o gubitku i traumi te radu zaborava kao pretpostavci napretka po mjeri modernog homo fabera, životne putanje W.G. Sebalda i Williama Betscha povezuje niz biografskih poveznica. Obojica su kao studenti odabrali dobrovoljni, bolje rečeno intelektualni egzil u sredini koja je podržavala njihov kozmopolitski obzor i nemirni duh, obojica su živjeli onkraj i između jezika, kultura, profesionalnih zajednica i nacionalnih klasifikacija, obojica su eksperimentirali s žanrovskim konvencijama i provocirali mainstream estetiku i politiku referencama na tešku baštinu (difficult heritage) dvadesetog stoljeća, obojica su svoju „umjetničku karijeru“ podredili potrazi za iskonskim umjetničkim porivom i obojica su umrla u najplodnijim pedesetim godinama svog života. Angažirani foto-projekt Williama Betscha Drancy: O radu zaborava (1999.-2001.), koji je najzaslužniji za muzejsku zaštitu dijelova stambenog kompleksa la Cité de la Muette u pariškom predgrađu Drancy, imao je širok odjek i uz mnoštvo povjesničara, novinara, muzealaca i filmskih umjetnika, potaknuo Sebalda da se u svom romanu Austerlitz (2001.) također pozabavi sudbinom u njemu interniranih Židova.
W.G.Sebald i W. Betsch; fotografija i književnost; svjedočenje o holokaustu
nije evidentirano
engleski
A photographic proof of permeable boundaries between life and death
nije evidentirano
W.G.Sebald and W. Betsch; photography and literature; Holocaust testimonies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
(Ne)vjerodostojni dokumenti. Intermedijalni prostori W. G. Sebalda
pozvano predavanje
13.12.2013-13.12.2013
Zagreb, Hrvatska