Očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere studenata i studentica završnih godina studija (CROSBI ID 607536)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jelić, Margareta ; Bubalo, Iva ; Mikolić, Ana ; Radoš, Lara
hrvatski
Očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere studenata i studentica završnih godina studija
Rodna diskriminacija obuhvaća nejednaku raspodjelu moći, resursa i privilegija, u pravilu u korist muškaraca. Unatoč mnogim društvenim promjenama i postojanju jasnih antidiskriminacijskih zakona te onih o rodnoj ravnopravnosti, u Hrvatskoj je rodna diskriminacija još uvijek u velikoj mjeri prisutna u području zapošljavanja i rada. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati očekivanje rodne diskriminacije u razvoju profesionalne karijere kod studenata i studentica završnih godina studija. Također, zanimalo nas je ovisi li to očekivanje kod studentica o njihovim stavovima prema rodnim ulogama i rodnom identitetu. Istraživanje je provedeno putem interneta, a sudjelovalo je 400 studenata/ica Sveučilišta u Zagrebu. Primijenjeni instrumenti bili su Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik očekivanja rodne diskriminacije u profesionalnoj karijeri, Upitnik faktora koji utječu na zapošljavanje, Upitnik faktora razvoja profesionalne karijere, Skala stavova prema rodnim ulogama i Upitnik osobnih karakteristika. Pokazalo se da studentice završnih godina studija imaju izraženija očekivanja rodne diskriminacije u zapošljavanju i razvoju karijere nego studenti. Također, spol se procjenjivao manje važnim za zapošljavanje i razvoj karijere u odnosu na druge faktore (znanja i vještine, sposobnosti i dr.), ali su ga studentice procjenjivale važnijim i za svoje zapošljavanje i za razvoj svoje karijere u odnosu na studente. Očekivanje rodne diskriminacije kod studentica nije se razlikovalo ovisno o tome pohađaju li dominantno muški ili dominantno ženski fakultet, kao niti ovisno o njihovim stavovima prema rodnim ulogama. No, studentice koje su manje maskuline, a pritom i manje feminine, imale su viša očekivanja rodne diskriminacije od androginih i maskulinih studentica. Dobiveni rezultati proširili su postojeće spoznaje o rodnoj diskriminaciji u Hrvatskoj na uzorak studenata/ica koji tek započinju svoju profesionalnu karijeru. Praktične implikacije odnose se poduzimanje dodatnih napora za postizanje rodne ravnopravnosti, veće društveno osvještavanje o ovoj problematici te poticanje samopoštovanja i asertivnosti mladih osoba.
rodna diskriminacija; razvoj karijere; rodni identitet; rodne uloge
nije evidentirano
engleski
Students' expectancy of gender discrimination in career development
nije evidentirano
gender discrimination; career development; gender identity; gender roles
nije evidentirano
Podaci o prilogu
66-66.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-2-5
Podaci o skupu
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
01.01.2013-01.01.2013
Zagreb, Hrvatska