Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija i školski uspjeh: dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama (CROSBI ID 203100)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Koludrović, Morana ; Reić Ercegovac, Ina Motivacija i školski uspjeh: dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 4; 493-509

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana ; Reić Ercegovac, Ina

hrvatski

Motivacija i školski uspjeh: dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama učenika, te ispitati odnos motivacije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 650 učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole te prvih i četvrtih razreda srednje škole. Korištena je prevedena inačica Inventara školske motivacije (McInerney i Sinclair, 1992) koji se temelji na multidimenzionalnom modelu školske motivacije, a uključuje osam ciljnih orijentacija. Rezultati su pokazali značajne dobne i spolne razlike u većini ciljnih orijentacija pri čemu je evidentan trend opadanja svih aspekata motivacije s porastom dobi. Kao značajan prediktor školskog uspjeha na skupini učenika pokazala se ciljna orijentacija zalaganje, dok je kod učenica pored dobi jedini značajan prediktor usmjerenost na nagrade, ali negativan. Dobiveni rezultati podupiru multidimenzionalni model školske motivacije, a praktične implikacije dobivenih rezultata za odgojno-obrazovnu praksu proizlaze iz jasno utvrđenih spolnih razlika u ciljnim orijentacijama kao i dobnih specifičnosti u motivaciji učenika.

ciljne orijentacije; motivacija; školski uspjeh; dob; spol

nije evidentirano

engleski

Motivation and academic achievement: age and gender differences in goal orientation

nije evidentirano

goal orientations; motivation; academic achievement; age; gender

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154 (4)

2013.

493-509

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija