Taksonomizacija nepoželjnih oblika ponašanja i socijalnih vještina kod predškolske djece (CROSBI ID 203264)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Sindik, Zvjezdana ; Sindik, Joško
hrvatski
Taksonomizacija nepoželjnih oblika ponašanja i socijalnih vještina kod predškolske djece
Nepoželjni oblici ponašanja su prepreka psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje te ostaloj djeci u odgojnoj grupi dječjeg vrtića, dok poželjne socijalne vještine doprinose konstruktivnom razrješavanju konflikata među djecom i prosocijalnim oblicima ponašanja. Cilj istraživanja predstavljenog u radu bio je utvrditi postoje li taksoni u odnosu na koje se može grupirati predškolsku djecu prema njihovim nepoželjnim oblicima ponašanja te socijalnim vještinama. Ispitano je ukupno 597 djece u Dječjem vrtiću „Maslačak“ u Zaprešiću. Odgojiteljice iz 25 odgojnih grupa procijenile su ukupno 316 dječaka i 281 djevojčicu, dakle svu djecu koja su redoviti polaznici Dječjeg vrtića „Maslačak“. Primijenjena su dva mjerna instrumenta: Skala nepoželjnog ponašanja i Skala socijalnih vještina. Rezultati su pokazali da se djeca mogu razvrstati u tri taksona, koji omogućuju diferencirani odgojno- obrazovni pristup.
klaster analiza; nepoželjna ponašanja; predškolska djeca; socijalne vještine
nije evidentirano
engleski
Taxonomization of undesirable behaviors and social skills in preschool children
nije evidentirano
cluster analysis; undesirable behavior; preschool children; social skills
nije evidentirano
Podaci o izdanju
4 (2)
2013.
123-127
objavljeno
1847-702X
1849-1138