crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 684820

Zbornik radova

Autori: Sesar, Kristina; Šimić, Nataša; Barišić, Marijana
Naslov: Razlike u pobuđenosti s obzirom na ulogu sudionika vršnjaškog nasilja.
( Differences in arousal level with respect to the role of participants in bullying behaviour )
Izvornik: Zbornik radova 2. kongresa psihologa Bosne i Hercegovine sa međunarodnim učešćem / Kolenović-Đapo, Jadranka ; Fako, Indira ; Koso-Drljević, Maida ; Mirković, Biljana (ur.). - Banja Luka :
Skup: 2. kongres psihologa Bosne i Hercegovine sa međunarodnim učešćem
Mjesto i datum: Banja Luka, BiH, 24.- 26.02.2011
Ključne riječi: pobuđenost; vršnjačko nasilje
( arousal level; bullying behaviour )
Sažetak:
U posljednjem desetljeću došlo je do značajnog porasta istraživanja fizioloških korelata bihevioralnih problema u djetinjstvu (Ellis, 2005 ; Boyce i sur., 2001). S ciljem ispitivanja da li se učenici i učenice razlikuju u razini pobuđenosti s obzirom na njihovu ulogu u vršnjačkom nasilju provedeno je istraživanje na 372 učenika petih i osmih razreda osnovne škole (192 učenice i 180 učenika), dobi od 10 do 14 godina. Upitnik školskih odnosa (School Relationship Questionnaire –SRQ) primjenjen je za procijenu vršnjačkog nasilja, dok je Skala pobuđenosti (Coren, 1990) korištena za određivanje crte pobuđenosti. Na osnovi rezultata u SRQ upitniku formirane su četiri skupine ispitanika s obzirom na njihovu ulogu u vršnjačkom nasilju: žrtve, zlostavljači, žrtve/zlostavljači i skupina neuključenih u vršnjačko nasilje. Najviša razina pobuđenosti utvrđena je za žrtve/zlostavljače, nakon toga za žrtve, te za zlostavljače, dok su neutralni imali najnižu razinu pobuđenosti. Dobiveni rezultati su pokazali razlike u razini pobuđenosti s obzirom na spol i ulogu učenika u vršnjačkom nasilju. Učenice kategorizirane kao žrtve i žrtve/zlostavljači imale su značajno višu razinu pobuđenosti od učenika neuključenih u nasilje. Žrtve i žrtve/zlostavljači starije dobi također karakterizira viša razina pobuđenosti u usporedbi s neutralnim učenicima mlađe dobi.Na osnovi dobivenih rezultata može se zaključiti da žrtve, kao i žrtve/zlostavljači imaju višu razinu pobuđenosti u odnosu na sudionike ostalih uloga u vršnjačkom nasilju, što bi moglo rezultirati različitim poteškoćama psihološke prilagodbe.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nataša Šimić (nasimic@unizd.hr), 19. Sij. 2014. u 22:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4