Razlike u pobuđenosti s obzirom na ulogu sudionika vršnjaškog nasilja. (CROSBI ID 608163)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sesar, Kristina ; Šimić, Nataša ; Barišić, Marijana
hrvatski
Razlike u pobuđenosti s obzirom na ulogu sudionika vršnjaškog nasilja.
U posljednjem desetljeću došlo je do značajnog porasta istraživanja fizioloških korelata bihevioralnih problema u djetinjstvu (Ellis, 2005 ; Boyce i sur., 2001). S ciljem ispitivanja da li se učenici i učenice razlikuju u razini pobuđenosti s obzirom na njihovu ulogu u vršnjačkom nasilju provedeno je istraživanje na 372 učenika petih i osmih razreda osnovne škole (192 učenice i 180 učenika), dobi od 10 do 14 godina. Upitnik školskih odnosa (School Relationship Questionnaire –SRQ) primjenjen je za procijenu vršnjačkog nasilja, dok je Skala pobuđenosti (Coren, 1990) korištena za određivanje crte pobuđenosti. Na osnovi rezultata u SRQ upitniku formirane su četiri skupine ispitanika s obzirom na njihovu ulogu u vršnjačkom nasilju: žrtve, zlostavljači, žrtve/zlostavljači i skupina neuključenih u vršnjačko nasilje. Najviša razina pobuđenosti utvrđena je za žrtve/zlostavljače, nakon toga za žrtve, te za zlostavljače, dok su neutralni imali najnižu razinu pobuđenosti. Dobiveni rezultati su pokazali razlike u razini pobuđenosti s obzirom na spol i ulogu učenika u vršnjačkom nasilju. Učenice kategorizirane kao žrtve i žrtve/zlostavljači imale su značajno višu razinu pobuđenosti od učenika neuključenih u nasilje. Žrtve i žrtve/zlostavljači starije dobi također karakterizira viša razina pobuđenosti u usporedbi s neutralnim učenicima mlađe dobi.Na osnovi dobivenih rezultata može se zaključiti da žrtve, kao i žrtve/zlostavljači imaju višu razinu pobuđenosti u odnosu na sudionike ostalih uloga u vršnjačkom nasilju, što bi moglo rezultirati različitim poteškoćama psihološke prilagodbe.
pobuđenost; vršnjačko nasilje
nije evidentirano
engleski
Differences in arousal level with respect to the role of participants in bullying behaviour
nije evidentirano
arousal level; bullying behaviour
nije evidentirano
Podaci o prilogu
245-258.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 2. kongresa psihologa Bosne i Hercegovine sa međunarodnim učešćem
Kolenović-Đapo, Jadranka ; Fako, Indira ; Koso-Drljević, Maida ; Mirković, Biljana
Banja Luka:
Podaci o skupu
2. kongres psihologa Bosne i Hercegovine sa međunarodnim učešćem
predavanje
24.02.2011-26.02.2011
Banja Luka, Bosna i Hercegovina