crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 684829

Zbornik radova

Autori: Kovačević, Ana; Šimić, Nataša; Gregov, Ljiljana
Naslov: Vrijeme asocijacija muškaraca i žena na slike i riječi različitog konotativnog značenja
( Association times on the pictures and words of different connotation in men and women )
Izvornik: XVII Dani Ramira i Zorana Bujasa : program i sažeci priopćenja = Ramiro and Zoran Bujas’ Days, : program and abstractsZagreb :
Skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, prosinac, 2005.
Ključne riječi: vrijeme asocijacija; spolne razlike
( association times; gender differences )
Sažetak:
Dosadašnja istraživanja nisu dala jednoznačne rezultate kada je riječ o spolnim razlikama u vremenu asocijacija, i to s obzirom na vrstu i konotaciju podražajnog materijala. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati vrijeme asocijacija na podražajne riječi i slike različitog konotativnog značenja kod 10 ispitanika i 10 ispitanica, dobi od 18 do 24 godine. U ispitivanju je određivano vrijeme asocijacija na slike i riječi pozitivnog, negativnog i neutralnog značenja, čija konotacija je utvrđena u predispitivanju. Podražaji su prezentirani vizualno, auditivno, te vizualno-auditivno, pomoću odgovarajućeg računalnog softwera i slušalica. Kod vizualno-auditivne metode prezentacije simultano prezentirani podražaji su imali isto značenje, tj. odnosili su se na isti pojam. Ispitanici su sjedili ispred računala, a ispred njih se nalazio mikrofon, u kojeg su nakon prezentacije podražaja, davali tzv. slobodne asocijacije. Na ovaj način zaustavljalo se i registriralo vrijeme između prezentacije i ispitanikove asocijacije na dati podražaj, koje predstavlja vrijeme asocijacije. Nakon mjerenja vremena asocijacija, ispitanici su na skali od 21 stupnja procjenjivali konotaciju prezentiranog podražajnog materijala. Analizom rezultata utvrđeno je duže vrijeme asocijacija na negativno konotirane podražaje. Bez obzira na smjer konotacije, vrijeme asocijacija na konkretne pojmove, tj. slike je bilo kraće nego na riječi koje predstavljaju simbole tih pojmova. Dobiveni rezultati također su pokazali duže vrijeme asocijacija na negativno konotirane podražaje kod ispitanica nego kod ispitanika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nataša Šimić (nasimic@unizd.hr), 19. Sij. 2014. u 22:53 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4