Autori: Pivac, Dunja
Naslov: Ispitivanje doživljaja likovnih umjetničkih djela i mogućnosti njihove primjene u dijagnostici, kreativnoj i art-terapiji
( The Examination of the Experience of the Work of Art and Possibilities of their Applying in Diagnostics, Creative and Art-Therapy )
Izvornik: Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), Supplement; 85-95
Ključne riječi: likovno umjetničko djelo; dijagnostika; kreativna i art-terapija; interdisciplinarni pristup
( visual work of art; diagnostics; creative and art-therapy; interdisciplinary approach )
U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja primjene odabranih likovnih umjetničkih djela u raspoloživom uzorku od sedamdeset i pet ispitanica u dobi od 22 do 24 godine.Raspoloživi uzorak je obuhvaćao četiri poduzorka: studentice Umjetničke akademije, Filozofskog fakulteta i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu te pacijentice hospitalizirane na ginekološkom odjelu Kliničke bolnice u Splitu. Cilj istraživanja odnosio se na ispitivanje doživljaja likovne umjetničke poruke u odnosu na karakteristike osobnosti ispitanica. U tu svrhu definirana je polazna hipoteza prema kojoj individualne karakteristike osobnosti ispitanica utječu na odabir i recepciju likovnog umjetničkog djela, posebice njegovu simboličku i estetsku komponentu. U okviru protokola istraživanja korišteni su: upitnik ličnosti SCL-90 i vizualno-analogne skale samoprocjene s induciranim varijablama za predložak od pet odabranih likovnih umjetničkih djela. Izvorni rezultati za kontrolirane varijable obrađeni su: univarijatnom analizom varijance, faktorskom analizom i kvazikanoničkom korelacijskom analizom. Rezultati istraživanja interpretirani su u okviru suvremenih interdisciplinarnih pristupa u konceptu kreativne terapije i art-ekspresivnih psihoterapija. Rezultati istraživanja potvrđuju povezanost između ispitivanih karakteristika osobnosti i individualne responzivnosti u doživljaju umjetničkog djela. Nadalje, oni predstavljaju i prilog suvremenim tendencijama u razvijanju integrativnih, komplementarnih i holističkih pristupa u raznim područjima edukacije, terapije i rehabilitacije.
Projekt / tema: 013-0000000-3214, 244-2440820-0794
Rad je indeksiran u
bazama podataka: