Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u strategijama suočavanja s vršnjačkim nasiljem s obzirom na ulogu u nasilju kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 608193)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sesar, Kristina ; Šimić, Nataša ; Barišić, Marijana Razlike u strategijama suočavanja s vršnjačkim nasiljem s obzirom na ulogu u nasilju kod djece osnovnoškolske dobi // Sažetci radova XVII Dani psihologije. Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 157-157

Podaci o odgovornosti

Sesar, Kristina ; Šimić, Nataša ; Barišić, Marijana

hrvatski

Razlike u strategijama suočavanja s vršnjačkim nasiljem s obzirom na ulogu u nasilju kod djece osnovnoškolske dobi

Iako je zlostavljanje od strane vršnjaka stresno iskustvo, manji broj studija se bavio ispitivanjem strategija suočavanja s ovim oblikom nasilja. Provedena istraživanja su se uglavnom bavila ispitivanjem strategija suočavanja kod žrtava, ne uzimajući u obzir druge uloge u vršnjačkom nasilju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se učenici i učenice u izboru strategija suočavanja s vršnjačkim nasiljem s obzirom na njihovu ulogu u nasilnom ponašanju. U istraživanju su sudjelovala 372 učenika petih i osmih razreda osnovne škole, (192 učenice i 180 učenika), dobi od 10 do 14 godina. Upitnik školskih odnosa (School Relationship Questionnaire -SRQ) autora Wolke i sur. (2001) korišten je za ispitivanje direktnih, verbalnih i relacijskih oblika nasilnog ponašanja. Za određivanje strategija suočavanja korištena je Skala strategija suočavanja (Self – Report Coping Measure – SRCM) autora Causey i Dubow (1992). Na osnovi rezultata u SRQ upitniku formirane su četiri skupine ispitanika s obzirom na njihovu ulogu u vršnjačkom nasilju: žrtve, zlostavljači, žrtve/zlostavljači i skupina neuključenih. Strategije suočavanja koje su ispitanici najčešće koristili pri suočavanju s vršnjačkim nasiljem bile su ovim redom: usmjeravanje na problem i traženje socijalne potpore, internaliziranje, distanciranje i eksternaliziranje. Nadalje, učenice su značajno češće koristile strategije usmjeravanja na problem i traženja socijalne potpore od učenika. Kada je riječ o ovoj strategiji uloga u nasilničkom ponašanju se nije pokazala značajnom. Razlike u internaliziranju s obzirom na spol i ulogu u vršnjačkom nasilju su također bile značajne. Učenice su češće od učenika koristile ovu strategiju, s tim da su razlike s obzirom na spol bile najveće kod žrtava nasilja. Razlike u čestini korištenja distanciranja i eksternaliziranja s obzirom na spol nisu nađene. Kada je riječ o ovim strategijama, efekti uloge u vršnjačkom nasilju su se pokazali značajnima. Žrtve u usporedbi s ostalim sudionicima su češće koristile distanciranje, dok su eksternaliziranje češće koristili zlostavljači i žrtve/zlostavljači. Dobiveni rezultati pokazuju da sudionici različitih uloga u vršnjačkom nasilju koriste manje adaptabilne strategije suočavanja, koje mogu biti čimbenik rizika za poteškoće u psihološkoj prilagodbi.

strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem; uloga u nasilju

nije evidentirano

engleski

Differences in coping strategies with peer violence with regard to the role of violence in primary school children

nije evidentirano

coping strategies with peer violence; role in violence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-157.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci radova XVII Dani psihologije

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

XVII. dani psihologije

poster

27.05.2010-29.05.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija