crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 685131

Zbornik radova

Autori: Šimić, Nataša; Dodaj, Arta; Sesar, Kristina; Barišić, Marijana
Naslov: Ispitni stres kod studenata prve i druge godine
( Exam stress in students of first and second years of university level )
Izvornik: 2. sarajevski dani psihologije : knjiga sažetaka /Sarajevo : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , 2012. 59-59.
Skup: 2. sarajevski dani psihologije
Mjesto i datum: Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 20-21.04.2012.
Ključne riječi: ispitni stres ; anksioznost ; psihosomatski simptomi
( exam stress ; anxiety ; psychosomatic symptoms )
Sažetak:
Koristeći različite indikatore stresa, brojna istraživanja su ukazala na stresnost ispitnog perioda kod studenata. Polazeći od postavki nekih interakcijskih modela stresa, koji naglašavaju važnost iskustva u reakcijama na stres, za očekivati je razlike u razini ispitnog stresa kod studenata prve i druge godine preddiplomskog sveučilišnog studija. Budući da Bolonjski način studiranja uključuje kontinuirane provjere znanja u neispitnim razdobljima studiranja, može se također očekivati ne postojanje razlika u razini doživljenog stresa između ispitnog i neispitnog perioda. Cilj ovog istraživanja je bio ispitati neke psihološke reakcije na stres u ispitnom i neispitnom razdoblju kod 76 studenata prve i druge godine studija psihologije. Na istom uzorku studenata ispitana je razina aktivacije, stanje anksioznosti, te čestina i intenzitet psihosomatskih simptoma dva puta, tj. u neispitnom i ispitnom periodu. U tu svrhu, primijenjena je Thayerova skala za procjenu opće i visoke aktivacije, Spielbergerov upitnik stanja anksioznosti, kao i ček lista čestine i intenziteta psihosomatskih simptoma. Dobiveni rezultati nisu pokazali značajne razlike u reakcijama na stres kod studenata prve i druge godine (F=0, 93 ; p=0, 44). Usporedbom ispitivanih indikatora stresa u ispitnom i neispitnom periodu utvrđena je značajno višu razina doživljenog stresa u ispitnom periodu u odnosu na neispitni period (F=8, 83 ; p=0, 001). Kada je riječ o psihosomatskim simptomima, razlike između ispitnog i neispitnog razdoblja dobivene su jedino na skupini studenata prve godine, koji u ispitnom periodu doživljaju više psihosomatskih simptoma (p<0.001). U skladu s očekivanim, korelacijske analize su potvrdile značajne i pozitivne povezanosti između viših razina aktivacije i stanja anksioznosti s doživljavanjem češćih, kao i intenzivnih psihosomatskih simptoma (r= 0, 38- 0.68 ; p<0, 01). U zaključku se može kazati da rezultati ukazuju na stresnost ispitnog perioda kod obje skupine studenata, dok su u ispitnom razdoblju psihosomatski simptomi intenzivniji kod studenata prve godine studija. Daljnja istraživanja trebala bi uključivala ispitivanja protektivnih faktora u percepciji i doživljanju ispitnog stresa.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nataša Šimić (nasimic@unizd.hr), 21. Sij. 2014. u 12:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4