Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitni stres kod studenata prve i druge godine (CROSBI ID 608228)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šimić, Nataša ; Dodaj, Arta ; Sesar, Kristina ; Barišić, Marijana Ispitni stres kod studenata prve i druge godine // 2. sarajevski dani psihologije : knjiga sažetaka /. Sarajevo: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 59-59

Podaci o odgovornosti

Šimić, Nataša ; Dodaj, Arta ; Sesar, Kristina ; Barišić, Marijana

hrvatski

Ispitni stres kod studenata prve i druge godine

Koristeći različite indikatore stresa, brojna istraživanja su ukazala na stresnost ispitnog perioda kod studenata. Polazeći od postavki nekih interakcijskih modela stresa, koji naglašavaju važnost iskustva u reakcijama na stres, za očekivati je razlike u razini ispitnog stresa kod studenata prve i druge godine preddiplomskog sveučilišnog studija. Budući da Bolonjski način studiranja uključuje kontinuirane provjere znanja u neispitnim razdobljima studiranja, može se također očekivati ne postojanje razlika u razini doživljenog stresa između ispitnog i neispitnog perioda. Cilj ovog istraživanja je bio ispitati neke psihološke reakcije na stres u ispitnom i neispitnom razdoblju kod 76 studenata prve i druge godine studija psihologije. Na istom uzorku studenata ispitana je razina aktivacije, stanje anksioznosti, te čestina i intenzitet psihosomatskih simptoma dva puta, tj. u neispitnom i ispitnom periodu. U tu svrhu, primijenjena je Thayerova skala za procjenu opće i visoke aktivacije, Spielbergerov upitnik stanja anksioznosti, kao i ček lista čestine i intenziteta psihosomatskih simptoma. Dobiveni rezultati nisu pokazali značajne razlike u reakcijama na stres kod studenata prve i druge godine (F=0, 93 ; p=0, 44). Usporedbom ispitivanih indikatora stresa u ispitnom i neispitnom periodu utvrđena je značajno višu razina doživljenog stresa u ispitnom periodu u odnosu na neispitni period (F=8, 83 ; p=0, 001). Kada je riječ o psihosomatskim simptomima, razlike između ispitnog i neispitnog razdoblja dobivene su jedino na skupini studenata prve godine, koji u ispitnom periodu doživljaju više psihosomatskih simptoma (p<0.001). U skladu s očekivanim, korelacijske analize su potvrdile značajne i pozitivne povezanosti između viših razina aktivacije i stanja anksioznosti s doživljavanjem češćih, kao i intenzivnih psihosomatskih simptoma (r= 0, 38- 0.68 ; p<0, 01). U zaključku se može kazati da rezultati ukazuju na stresnost ispitnog perioda kod obje skupine studenata, dok su u ispitnom razdoblju psihosomatski simptomi intenzivniji kod studenata prve godine studija. Daljnja istraživanja trebala bi uključivala ispitivanja protektivnih faktora u percepciji i doživljanju ispitnog stresa.

ispitni stres ; anksioznost ; psihosomatski simptomi

nije evidentirano

engleski

Exam stress in students of first and second years of university level

nije evidentirano

exam stress ; anxiety ; psychosomatic symptoms

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-59.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. sarajevski dani psihologije : knjiga sažetaka /

Sarajevo: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

2. sarajevski dani psihologije

poster

20.04.2012-21.04.2012

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija