crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 689701

Zbornik radova

Autori: Boneta, Željko; Vujičić, Lidija; Ivković, Željka
Naslov: Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije
( Feminisation of teacher profession – students' motives for choosing teacher profession )
Izvornik: / Ivon, Katarina (ur.). -
Skup: Stoljeća zadarskog školstva
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 21. - 23. 11. 2013
Ključne riječi: učiteljska profesija; feminizacija profesije; motivi studentskog odabira profesije
( teacher profession; feminisation of profession; students' motives for choosing profession )
Sažetak:
Na reprezentativnom uzorku studenata učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=126) provedeno je istraživanje o motivima odabira učiteljske profesije. Cilj istraživanja bio je sumirati i provjeriti neke feminističke teorije o feminizaciji, odnosno maskulinizaciji profesija (Oakley, 1974. ; Barron i Norris, 1976. ; Walby, 1990. itd.). U tu svrhu konstruiran je instrument koji se sastojao od 28 čestica koje su izražavale moguće motive odabira učiteljske profesije: od tržišno-radnih uvjeta do patrijarhalno- stereotipnih shvaćanja buduće profesije. Faktorska analiza pod komponentnim modelom ekstrahirala je sedam faktora koji su zajedno tumačili 68, 45% ukupne varijance. Dobiveni faktori su sljedeći: Učiteljska profesija kao osobna i društvena misija, Učiteljska profesija kao sigurno zaposlenje, Učiteljska profesija kao profesija autoriteta, Učiteljska profesija kao profesija primjerena ženama, Učiteljska profesija kao statusno-financijski atraktivna profesija, Učiteljska profesija kao lagodna profesija i Učiteljska profesija kao profesija povoljnog radnog vremena. Istraživanje je pokazalo kako su studenti pri odabiru učiteljske profesije više vode stereotipima o odgojno-obrazovnom procesu i svojoj ulozi u njemu, nego radnim i tržišnim uvjetima svog budućeg zanimanja, što otvara prostor za raspravu unutar spomenutih feminističkih teorija, ali i obrazovnih znanosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Sociologija
Upisao u CROSBI: Željko Boneta (zeljko@ufri.hr), 28. Vel. 2014. u 11:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4