crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 689927

Časopis

Autori: Slišković, Ana; Zebić, Ivan; Gregov, Ljiljana; Nikolić, Matilda
Naslov: Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini
( The role of socio-demographic characteristics and lifestyle of consumers in determining buying tendency )
Izvornik: Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 26 (2014), 2; 227-244
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: sklonost kupovini; impulzivna kupovina; životni stilovi potrošača
( buying tendency; impulsive buying; consumers' lifestyles )
Sažetak:
Provedeno istraživanje temelji se na trodimenzionalnoj koncepciji sklonosti kupovini u čijoj su osnovi kognitivna i afektivna impulzivnost te podložnost situacijskim čimbenicima kupovine. Cilj istraživanja bio je ispitati odnose različitih dimenzija sklonosti kupovini sa osnovnim socio-demografskim karakteristikama i životnim stilovima potrošača. Prikupljanje podataka je provedeno metodom ankete na uzorku od 194 ispitanika iz Bosne i Hercegovine. Dobiveni rezultati ukazuju na veću sklonost kognitivnoj i afektivnoj impulzivnosti kupovine kod žena u odnosu na muškarce, dok spolne razlike nisu utvrđene u podložnosti situacijskim čimbenicima kupovine. Nadalje, dobiveni su značajni učinci razine ukupnih mjesečnih primanja kućanstva ispitanika na sve dimenzije sklonosti kupovini, dok je razina prosječnih mjesečnih primanja pojedinca imala značajan učinak samo na kognitivnu impulzivnost. Radni status (zaposlenost) i razina obrazovanja nisu imali značajne učinke na sklonost kupovini. Od četiri ispitivana životna stila (inovativno, obiteljski, društveno i liderski orijentirani), inovativno orijentirani životni stil ima najsnažnije povezanosti sa sve tri dimenzije sklonosti kupovini. Drugim riječima, inovativno orijentirani potrošači imaju veću sklonost impulzivnoj kupovini i podložniji su situacijskim čimbenicima kupovine. Impulzivnost kupovine je, osim s inovativnom orijentacijom životnog stila, povezana s liderskom orijentacijom, ali u manjoj mjeri. Podložnost situacijskim čimbenicima pri kupovini povezana je sa svim orijentacijama životnog stila osim s obiteljskim.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=195985
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=195985
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini
Upisao u CROSBI: Ana Slišković (aslavic@unizd.hr), 3. Ožu. 2014. u 09:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4