Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljska emocionalna kompetencija, pristup dječjim emocijama i dimenzije dječjeg temperamenta (CROSBI ID 204641)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško Roditeljska emocionalna kompetencija, pristup dječjim emocijama i dimenzije dječjeg temperamenta // Zbornik radova - Univerzitet u Kragujevcu. Učiteljski fakultet Užice, 15 (2013), 67-80

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško

hrvatski

Roditeljska emocionalna kompetencija, pristup dječjim emocijama i dimenzije dječjeg temperamenta

Ispitane su spolne razlike u emocionalnoj kompetenciji roditelja i njihovom pristupu dječjim emocijama, te možemo li na temelju temperamenta djeteta i emocionalne kompetentnosti roditelja predvidjeti pristup dječjim emocijama roditelja. U istraživanju je sudjelovalo 359 roditelja čija su djeca pohađala dječji vrtić u Zagrebu, 186 majki i 173 očeva. Pronađene su statistički značajne spolne razlike u emocionalnoj kompetenciji roditelja. Majke statistički značajno uspješnije uočavaju i razumijevaju emocije od očeva, a imaju i bolju sposobnost izražavanja i imenovanja emocija. Pronađene su statistički značajne spolne razlike u pristupima dječjim emocijama. Očevi statistički značajno češće obezvrjeđuju dječje emocije, dok majke češće uvažavaju dječje emocije. Emocionalna kompetencija i dimenzije dječjeg temperamenta nisu značajni prediktori roditeljskih pristupa dječjim emocijama (s izuzetkom uvažavanja emocija kod očeva). Nezadovoljavajuća pouzdanost skale roditeljskog pristupa dječjim emocijama ukazuje na nužnu potrebu poboljšanja instrumenta za njeno mjerenje.

spolne razlike; pristup emocijama; emocionalna kompetencija; temperament

nije evidentirano

engleski

Parental emotional competence, access to children's emotions and dimensions of children's temperament

nije evidentirano

gender differences; access to emotions; emotional competence; temperament

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15

2013.

67-80

objavljeno

1450-6718

Povezanost rada

Psihologija