crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 693317

Zbornik radova

Autori: Matešić, Krunoslav; Arambašić, Lidija; Zarevski, Predrag; Galić, Slavka; Matešić, Krunoslav, ml.; Ružić, Valentina
Naslov: WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija
( WISC-IV published Croatian adaptation and standardization )
Izvornik: 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" - knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa u Splitu , 2009. 94-95.
Skup: 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena"
Mjesto i datum: Split, 11.-14. studeni 2009.
Ključne riječi: WISC-IV; adaptacija; hrvatska standardizacija
( WISC-IV; adaptation; Croatian standardization )
Sažetak:
Cilj okruglog stola je prikazati rezultate hrvatske standardizacije, opisati korake prilagodbe u izradi verbalnih subtestova i iznijeti novosti koje donosi četvrto izdanje WISC-a. Sudionici okruglog stola moći će raspravljati o svim koracima u postupku standardizacije, o vrijednosti i novim dostignućima koje WISC-IV donosi, te načinima primjene i interpretacije ovog psihodijagnostičkog sredstva. Hrvatska adaptacija i standardizacija provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci i u njoj je sudjelovalo 59 osnovnih i 56 srednjih škola, te 21 predškolska ustanova diljem Republike Hrvatske. Wechslerova skala inteligencije za djcu – četvrto izdanje (WISC-IV) odražava suvremena dostignuća u teoriji i praksi mjerenja kognitivnih sposobnosti i jedan je od najpoznatijih i najčešće upotrebljavanih testova inteligencije za djecu. Široko se primjenjuje u školskom okruženju i omogućava identifikaciju nadarene djece već od dobi od 6 godina. WISC-IV se primjenjuje individualno, u trajanju od 65 do 100 minuta za 10 temeljnih subtestova. Nezamjenjiv je u psihodijagnostici, jer omogućuje identifikaciju djece s poteškoćama u čitanju i učenju, hiperaktivne djece, djece s poremećajem pažnje, emocionalnim poremećajima, poremećajima u ponašanju, oštećenjima sluha, problemima u produkciji i razumijevanju govora, te procjenu mentalne retardacije, Sastoji se od 15 subtestova (10 temeljnih i 5 dopunskih) koji omogućavaju dobivanje informacije o općoj intelektualnoj sposobnosti djeteta i o nizu njegovih specifičnih kognitivnih sposobnosti. Poseban naglasak stavljen je na mjerenje radne memorije, brzine procesiranja i fluidne inteligencije. Pored ukupnog IQ-a, WISC-om-IV dobivaju se rezultati na četiri indeksa sposobnosti – indeks verbalnog shvaćanja, indeks perceptivnog rasuđivanja, indeks radnog pamćenja i indeks brzine obrade informacija. Osim usporedbi s normama izraženima u obliku skaliranih rezultata za svih 15 subtestova, te za procesne rezultate i ukupni IQ, omogućena je usporedba razlika među subtestovima, procesnim rezultatima i indeksima. Dobiva se informacija o dobno-testovnim ekvivalentima za sve subtestove i procesne rezultate.
Vrsta sudjelovanja: Ostalo
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@zg.t-com.hr), 6. Tra. 2014. u 12:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4