Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija (CROSBI ID 609765)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Matešić, Krunoslav ; Arambašić, Lidija ; Zarevski, Predrag ; Galić, Slavka ; Matešić, Krunoslav, ml. ; Ružić, Valentina WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija // 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" - knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa u Splitu, 2009. str. 94-95

Podaci o odgovornosti

Matešić, Krunoslav ; Arambašić, Lidija ; Zarevski, Predrag ; Galić, Slavka ; Matešić, Krunoslav, ml. ; Ružić, Valentina

hrvatski

WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija

Cilj okruglog stola je prikazati rezultate hrvatske standardizacije, opisati korake prilagodbe u izradi verbalnih subtestova i iznijeti novosti koje donosi četvrto izdanje WISC-a. Sudionici okruglog stola moći će raspravljati o svim koracima u postupku standardizacije, o vrijednosti i novim dostignućima koje WISC-IV donosi, te načinima primjene i interpretacije ovog psihodijagnostičkog sredstva. Hrvatska adaptacija i standardizacija provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci i u njoj je sudjelovalo 59 osnovnih i 56 srednjih škola, te 21 predškolska ustanova diljem Republike Hrvatske. Wechslerova skala inteligencije za djcu – četvrto izdanje (WISC-IV) odražava suvremena dostignuća u teoriji i praksi mjerenja kognitivnih sposobnosti i jedan je od najpoznatijih i najčešće upotrebljavanih testova inteligencije za djecu. Široko se primjenjuje u školskom okruženju i omogućava identifikaciju nadarene djece već od dobi od 6 godina. WISC-IV se primjenjuje individualno, u trajanju od 65 do 100 minuta za 10 temeljnih subtestova. Nezamjenjiv je u psihodijagnostici, jer omogućuje identifikaciju djece s poteškoćama u čitanju i učenju, hiperaktivne djece, djece s poremećajem pažnje, emocionalnim poremećajima, poremećajima u ponašanju, oštećenjima sluha, problemima u produkciji i razumijevanju govora, te procjenu mentalne retardacije, Sastoji se od 15 subtestova (10 temeljnih i 5 dopunskih) koji omogućavaju dobivanje informacije o općoj intelektualnoj sposobnosti djeteta i o nizu njegovih specifičnih kognitivnih sposobnosti. Poseban naglasak stavljen je na mjerenje radne memorije, brzine procesiranja i fluidne inteligencije. Pored ukupnog IQ-a, WISC-om-IV dobivaju se rezultati na četiri indeksa sposobnosti – indeks verbalnog shvaćanja, indeks perceptivnog rasuđivanja, indeks radnog pamćenja i indeks brzine obrade informacija. Osim usporedbi s normama izraženima u obliku skaliranih rezultata za svih 15 subtestova, te za procesne rezultate i ukupni IQ, omogućena je usporedba razlika među subtestovima, procesnim rezultatima i indeksima. Dobiva se informacija o dobno-testovnim ekvivalentima za sve subtestove i procesne rezultate.

WISC-IV; adaptacija; hrvatska standardizacija

nije evidentirano

engleski

WISC-IV published Croatian adaptation and standardization

nije evidentirano

WISC-IV; adaptation; Croatian standardization

nije evidentirano

Podaci o prilogu

94-95.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" - knjiga sažetaka

Nazor, Mirjana

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa u Splitu

Podaci o skupu

17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena"

ostalo

11.11.2009-14.11.2009

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija