crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 693322

Zbornik radova

Autori: Matešić, Krunoslav, ml., Ružić, Valentina
Naslov: Indeks opće sposobnosti (IOS) u WISC-u-IV na djeci i adolescentima u Republici Hrvatskoj
( The General Ability Index (GAI) in the WISC-IV in children and adolescents in Croatia )
Izvornik: III Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem - Knjiga sažetaka / Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja (ur.). - Mostar : Logotip d.o.o. , 2013. 17 (ISBN: 978-9958-9931-8-3).
Skup: III Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
Mjesto i datum: Mostar, Bosna i Hercegovina, 14.-16. ožujka 2013.
Ključne riječi: WISC-IV; indeks opće sposobnosti (IOS)
( WISC-IV; General Ability Index (GAI) )
Sažetak:
Test WISC-IV odražava suvremena dostignuća u teoriji i praksi ispitivanja kognitivnih sposobnosti djece i adolescenata. Rezultati na 10 temeljnih i 5 dopunskih subtestova mogu se kombinirati u četiri indeksa: Indeks verbalnog shvaćanja (IVS), Indeks perceptivnog rasuđivanja (IPR), Indeks radnog pamćenja (IRP) i Indeks brzine obrade informacija (IBOI). Kombinacijom IVS i IPR indeksa dobiva se dodatni indeks WISC-a-IV – Indeks opće sposobnosti (IOS ; eng. GAI – General Ability Index). Korištenje ovog indeksa omogućava fleksibilnost u opisivanju kognitivnih sposobnosti jer pruža rezultat koji je pod manjim utjecajem radnog pamćenja i brzine obrade informacija od ukupnog kvocijenta inteligencije (UIQ). Posebno je koristan kada rezultati na ostalim indeksima pokazuju značajno međusobno odstupanje i vrijedan je doprinos postojećim indeksima kognitivne sposobnosti u WISC-IV testu. Cilj istraživanja je prikazati IOS indekse dobivene na djeci i adolescentima u Republici Hrvatskoj, u sklopu standardizacije i adaptacije WISC-a-IV. Ispitano je 1200 djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Sudjelovalo je 59 osnovnih i 56 srednjih škola, te 21 predškolska ustanova diljem Republike Hrvatske. Na odabranim primjerima prikazana je pravilna upotreba i korisnost mjere IOS-a, te važnost u interpretaciji rezultata djece ispitane WISC-om-IV. Prikazan je odnos Indeksa opće sposobnosti i Ukupnog IQ-a te kritične vrijednosti razlika između njih.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@zg.t-com.hr), 6. Tra. 2014. u 12:59 sati
Napomene:
Rad je dio simpozija na temu Dosadašnja iskustva u primjeni četvrtog izdanja Wechslerovog testa inteligencije za djecu i adolescente (WISC-IV)čiji je voditelj bila doc. dr. sc. Slavka Galić.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4