crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 693997

Zbornik radova

Autori: Marin, Hrvoje; Valerjev, Pavle
Naslov: Ispitivanje utjecaja priminga različitih emocionalnih ekspresija na pažnju
( The priming effect of different emotional expressions on attention )
Izvornik: XX Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologijiBeograd : Institut za psihologiju i laboratorija za eksperimentalnu psihologiju , Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu , 2014. 33-34 (ISBN: 978-86-88803-47-2).
Skup: XX Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
Mjesto i datum: Beograd, Srbija, 28-30. 03. 2014.
Ključne riječi: pop-out efekt ; pažnja ; priming ; emocionalne ekspresije
( pop-out effect ; attention ; priming ; emotional expressions )
Sažetak:
U zadacima detekcije mete, pop-out efekt (efekt iskakanja) se odnosi na automatsko uočavanje ciljnog podražaja u polju distraktora. Pažnja je nesvjesno i automatski privučena na metu. Neka istraživanja sugeriraju da je moguća manipulacija tog efekta primingom odgovarajucih obilježja podražaja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li se različite emocionalne ekspresije mogu koristiti kao obilježje podražaja te može li se njima uvjetovati priming. Također, nastojalo se utvrditi postoje li razlike uvremenima odgovora na podražaj i broju grešaka s obzirom na obilježje podražaja i s obzirom na spol. Ovo istraživanje baziralo se na paradigmi koju su osmislili Bravo i Nakayama. U istraživanju korišten je faktorski eksperimentalni nacrt miješanog tipa. Nezavisne varijable bile su facijalne ekspresije emocija (srdžba, sreca, strah), način prezentacije podražaja(blokirana ili miješana situacija) te spol sudionika. Vrijeme odgovora i proporcija pogrešaka bile su zavisne varijable. Uzorak je brojio 24 ispitanika. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji značajan efekt priminga. Utvrđeno je da ispitanici reagiraju brže u situaciji s emocionalnim primingom nego u situaciji bez emocionalnog priminga (F=53, 32 df=1, p<0, 01) dok razlika za broj pogrešaka s obzirom na emocionalni priming (F=2, 578 df=2, p>0, 10) nije utvrđena. Takvi rezultati upućuju da se kod ispitanika može pojačati usmjerenost pažnje na emocionalne podražaje uz odgovarajuci priming što smanjuje ispitanikovo vrijeme odgovora. Nadalje, rezultati upucuju da je efekt emocionalne ekspresije ciljnog podražaja na vrijeme odgovora znacajan (F=4, 17 df=2, p<0, 05). Generalno gledajući, ispitanici imaju brže odgovore na uplašena lica te imaju manji broj pogrešaka u odnosu na sretna lica. Vrijeme odgovora i broj pogrešaka na ljuta lica se nije razlikovalo od vremena odgovora i broju pogrešaka ni na sretna ni na uplašena lica. Rezultati ukazuju da ne postoje razlike između muškaraca i žena u vremenu odgovora (F=2, 22, df=1, p>0, 05) i broju pogrešaka (F=2, 51, df=1, p>0, 05).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.empirijskaistrazivanja.org/KnjigaRezimea.aspx
Upisao u CROSBI: Pavle Valerjev (valerjev@unizd.hr), 14. Tra. 2014. u 13:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4