Autori: Jelić, Margareta; Čorkalo Biruški, Dinka; Ajduković, Dean
Naslov: Ideološki stavovi većinske grupe u dvije višeetničke sredine
( Ideological attitudes of majority groups in two multiethnic environments )
Izvornik: Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 21 (2014), 1; 19-41
Ključne riječi: asimilacionizam; multikulturalnost; većinska grupa
( assimilationism; multiculturalism; majority group )
Istraživanje se bavi aktualnom temom ispitivanja uloge socijalnog konteksta na formiranje stavova većinske grupe prema dvije temeljne orijentacije koje određuju odnose grupa u višeetničkim sredinama - prema multikulturnosti i asimilacionizmu. Većina istraživanja u području međugrupnih stavova i ponašanja fokusira se na razlike između većinske i manjinske grupe, no rezultati provedenog istraživanja jasno pokazuju da etnička većina nije homogena u pogledu stavova koji se tiču asimilacionizma i multikulturne politike kako se obično podrazumijeva u literaturi. Usporedba ideoloških stavova većinske grupe u dvije višeetničke sredine u Hrvatskoj – Istri i Vukovaru - pokazala je da Hrvati u Istri imaju značajno pozitivniji stav prema multikulturnosti i negativniji prema asimilacionizmu od Hrvata u Vukovaru. Uz to, odrasle osobe u obje sredine su jače orijentirane prema multikulturnosti od njihove djece, a u Vukovaru i prema asimilaciji manjina, dok u Istri nije nađena razlika između odraslih i djece u stavu prema asimilaciji. Međutim, nije nađena samo razlika u izraženosti asimilacionizma i multikulturnosti, već su i odrednice tih dviju vrijednosnih orijentacija bitno drugačije u te dvije višeetničke sredine. Budući da se rezultati razlikuju i s obzirom na socijalnu ulogu sudionika, a ne samo sredinu, u budućim bi istraživanjima trebalo provjeriti ove nalaze vodeći računa o odabiru specifične manjinske grupe te široj operacionalizaciji asimilacionizma nego što je to školovanje pripadnika etničkih manjina i multikulturnosti.
Projekt / tema: 130-1301422-1418
Rad je indeksiran u
bazama podataka: