crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 699406

Zbornik radova

Autori: Milić, Marija; Kolesarić, Vladimir
Naslov: Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja
( Changes in metacognition at students' population during university education )
Izvornik: XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2014. 210-210 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29. - 31. 5. 2014.
Ključne riječi: metakognicija; metakognitivni doživljaji; studenti
( metacognition; metacognitive experiences; students )
Sažetak:
Metakognicija obuhvaća znanja, procese i strategije kojima pojedinac kontrolira i prati vlastite misli. Upitnikom metakognicije (Cartwright – Hatton i Wells, 1997) mjere se vjerovanja o zabrinutosti i intruzivnim mislima. Prevedeni upitnik mjeri šest empirijski odvojenih kategorija i procesa usmjerenih na vlastite misli. Kategorije smo imenovali s obzirom čestice koje ih čine: Nekontroliranost i opasnost, Pozitivna vjerovanja, (Ne)pouzdanost u svoje mišljenje, Negativna vjerovanja povezana s predrasudama, kažnjavanjem i odgovornošću, Kognitivno samopouzdanje i Zabrinutost. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u razini metakognitivnih procesa studenata psihologije tijekom studija. U prvoj točki mjerenja sudjelovalo je 163 sudionika (6 muških i 157 ženskih). Raspon dobi sudionika bio je između 18 i 34 godine (prosječna dob 22 godine). Značajno veći rezultati u razini metakognitivnih procesa dobiveni su kod studenata prve godine studija u odnosu na studente treće, četvrte i pete godine. Također, značajno veće rezultate imaju i studenti druge godine u odnosu na studente četvrte i pete godine. Rezultati ukazuju na veću razinu zabrinutosti kod studenata na prvoj i drugoj godini u odnosu na studente starijih godina. Analizirajući podatke po pojedinim kategorijama, ustanovljeno je kako se razlike u rezultatima dobivenim u cjelokupnom upitniku repliciraju u prvom faktoru (Nekontroliranost i opasnost) dok u ostalim faktorima nema razlike u rezultatima različitih godina studija. Dvije godine nakon prvog mjerenja upitnik je ponovno proveden na prvoj i drugoj godini studija. Dobiveni rezultati potvrdili su rezultate dobivene prije dvije godine. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem daju bolji uvid u razvoj metakognitivnih funkcija studenata tijekom studija. Oni su ujedno i validacija upitnika čija primjena omogućuje otkrivanje poteškoća koje mogu imati studenti, a koje im otežavaju uspješno studiranje.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Marija Milić (marija.milic@os.t-com.hr), 1. Lip. 2014. u 20:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4