Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja (CROSBI ID 611224)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Milić, Marija ; Kolesarić, Vladimir Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja // XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 210-210

Podaci o odgovornosti

Milić, Marija ; Kolesarić, Vladimir

hrvatski

Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja

Metakognicija obuhvaća znanja, procese i strategije kojima pojedinac kontrolira i prati vlastite misli. Upitnikom metakognicije (Cartwright – Hatton i Wells, 1997) mjere se vjerovanja o zabrinutosti i intruzivnim mislima. Prevedeni upitnik mjeri šest empirijski odvojenih kategorija i procesa usmjerenih na vlastite misli. Kategorije smo imenovali s obzirom čestice koje ih čine: Nekontroliranost i opasnost, Pozitivna vjerovanja, (Ne)pouzdanost u svoje mišljenje, Negativna vjerovanja povezana s predrasudama, kažnjavanjem i odgovornošću, Kognitivno samopouzdanje i Zabrinutost. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u razini metakognitivnih procesa studenata psihologije tijekom studija. U prvoj točki mjerenja sudjelovalo je 163 sudionika (6 muških i 157 ženskih). Raspon dobi sudionika bio je između 18 i 34 godine (prosječna dob 22 godine). Značajno veći rezultati u razini metakognitivnih procesa dobiveni su kod studenata prve godine studija u odnosu na studente treće, četvrte i pete godine. Također, značajno veće rezultate imaju i studenti druge godine u odnosu na studente četvrte i pete godine. Rezultati ukazuju na veću razinu zabrinutosti kod studenata na prvoj i drugoj godini u odnosu na studente starijih godina. Analizirajući podatke po pojedinim kategorijama, ustanovljeno je kako se razlike u rezultatima dobivenim u cjelokupnom upitniku repliciraju u prvom faktoru (Nekontroliranost i opasnost) dok u ostalim faktorima nema razlike u rezultatima različitih godina studija. Dvije godine nakon prvog mjerenja upitnik je ponovno proveden na prvoj i drugoj godini studija. Dobiveni rezultati potvrdili su rezultate dobivene prije dvije godine. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem daju bolji uvid u razvoj metakognitivnih funkcija studenata tijekom studija. Oni su ujedno i validacija upitnika čija primjena omogućuje otkrivanje poteškoća koje mogu imati studenti, a koje im otežavaju uspješno studiranje.

metakognicija; metakognitivni doživljaji; studenti

nije evidentirano

engleski

Changes in metacognition at students' population during university education

nije evidentirano

metacognition; metacognitive experiences; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

210-210.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja

Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

poster

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija