crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 699456

Zbornik radova

Autori: Močibob, Maja; Bajšanski, Igor; Valerjev, Pavle
Naslov: Metakognitivne procjene, vrijeme i točnost rješavanja silogističkih zadataka
( Metacognitive judgments, response time and accuracy in syllogistic reasoning )
Izvornik: XIX. Dani psihologije u Zadru / 19th Psychology Days in ZadarZadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2014. 133-133 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadrun / 19th Psychology Days in Zadar
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29-31, 05, 2014,
Ključne riječi: metakognicija; silogizmi; zaključivanje; metakognitivne procjene
( metacognition; syllogisms; reasoning; metacognitive judgments )
Sažetak:
Metakognicija je najviše istraživana u području pamćenja i razumijevanja pri čitanju, ali je u posljednje vrijeme prepoznata važnost istraživanja metakognitivnih procesa i u drugim domenama kognitivnog funkcioniranja. U ovome radu ispitivali smo metakognitivne procjene kod silogističkog zaključivanja. U dva eksperimenta ispitali smo metakognitivne procjene kod rješavanja silogističkih problema: procjene o izvedbi i procjene težine zadatka. U oba su eksperimenta sudionici rješavali 24 silogistička problema. Analizirana je apsolutna i relativna točnost metakognitivnih procjena. U oba eksperimenta ispitanici su pokazali nisku apsolutnu točnost metakognitivnih procjena, odnosno, bili su pretjerano samouvjereni. Relativna točnost procjena također je bila niska: procjene se uglavnom nisu razlikovale između točnih i netočnih odgovora. Nadalje, za svaki je silogizam izračunata prosječna točnost, prosječno vrijeme odgovaranja i prosječne procjene i na tim je podacima provedena korelacijska analiza. Sve su metakognitivne procjene međusobno bile visoko povezane. Međutim, procjene i točnost uglavnom nisu bili povezani. Vrijeme rješavanja zadataka bilo je negativno povezano s procjenama težine i pozitivno s procjenama izvedbe. Ovakvi obrasci rezultata u analizi po zadacima mogu se interpretirani kao oblik efekta procjenjivanja neovisnog o odabiru (Koriat, 2008). Osim toga, dobiveni rezultati idu u prilog teoriji metakognitivnog rezoniranja (Thompson, Prowse, Turner i Pennycook, 2011).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Pavle Valerjev (valerjev@unizd.hr), 1. Lip. 2014. u 23:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4